Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013
Print PDF
ΠΕΡΙ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΟΡΓΗΣΙΑΣ
Η μακροθυμία είναι αρετή ψυχής γενναίας και ευγενούς, θεμέλιον έχουσα την προς τον πλησίον αγάπην. Είναι μεγαλοψυχία και μεγαλοφροσύνη και φίλη της πραότητος.
Η μακροθυμία μαρτυρεί ευαγωγίαν ψυχής και εκδηλούται ως συμπάθεια, φιλανθρωπία, μετριοπάθεια και δικαιοσύνη.
Ο μακρόθυμος κυριαρχεί τού θυμού καί τής οργής καί κατευνάζει τάς ορμάς τής καρδίας αυτού· ελεεί τούς πταίοντας και οικτίρει τούς αμαρτάνοντας. Ο έλεγχος αυτού μετά επιεικείας, οι δέ λόγοι αυτοί προφέρονται τών χειλέων αυτού μετά συνέσεως και φρονήσεως. Η οργή δέν επισκοτίζει τόν νούν αυτού, ο δέ θυμός δέν διαταράττει τάς φρένας αυτού. Η όψις αυτού είναι ιλαρά, αι δέ κινήσεις αυτού σεμνοπρεπείς· ών πολύς εν φρονήσει ουχί οξέως επιφέρει τήν δίκην, αλλά μετά απαθή κρίσιν τού πταισίματος αποφαίνεται.
ΠΕΡΙ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΟΥΣ
Μεγαλοπρεπής δέ ο μεγάλα και λαμπρά φρονών, ο μεγάλα και ευγενή πράττων, ο λαμπρός, ο ελευθέριος, ο μεγαλόφρων, ο μεγαλουργός, ο μεγαλεπήβολος.
ΠΕΡΙ ΜΕΓΑΛΟΡΡΗΜΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΡΡΗΜΟΝΟΣ
Ο μεγαλορρήμων ανοίγει τό στόμα αυτού και φθέγγεται μεγάλα καθ' υπερβολήν . φρονεί υψηλά και εξουθενεί αγαθούς . καταφρονεί ισχυρούς, και προπηλακίζει τούς ταπεινούς.
Ο μεγαλωρρήμων καυχάται επί τώ μεγέθει τής ισχύος αυτού και πέποιθε επί τώ πλούτω καί τή δυνάμει αυτού. Σκώπτει τούς φοβουμένους τόν Θεόν, η δέ γλώσσα αυτού λαλεί υψυλά είς υπεροχήν.
Ο μεγαλορρήμων επαγγέλεται μεγάλα, και συνιστά εαυτόν ως δόκιμον και άριστον· λαλεί βλάσφημα και μυκτηρίζει συνετούς· αθετεί νόμον, και αρνήται καθήκοντα, εργάζεται αδικίαν, και ψεύδεται πρός τούς διαλεγομένους αυτώ. Η γραφή λέει, ότι ο Θεός εξολοθρεύσει τά χείλη τά δόλια καί γλώσσαν μεγαλορρήμονα· το θείον μισεί τούς μεγαλορρήμονας.
Ο μεγαλορρήμων λαλεί βλάσφημα καί απειθεί πρός τούς νόμους . αρνείται τό κύρος αυτών . ομιλεί περί εαυτού ως περί υψηλής εξοχότητος, και εξαίρει τήν δύναμιν αυτού. Εν τοίς λόγοις αυτού κυριαρχεί ο εγωϊσμός, τά δέ διανοήματα αυτού οδηγεί ο τύφος καί η οίησις. Πεφυσιωμένος καί αλάζων βαδίζει αγέρωχος, καί σοβεί διά τής αγοράς μετ' επιδείξεως.
Η ψυχή τού μεγαλορρήμονος είναι εστερημένη ηθικού σθένους, είναι δειλή και θρασεία, μωρά και ανόητος. Τόν μεγαλορρήμονα αποστρέγεται τό θείον.
ΠΕΡΙ ΜΕΘΗΣ
Η μέθη παραφόρους εργάζεται, σκοτίζει τόν νούν, ασθενή τήν ψυχή καί το σώμα παρασκευάζει, είς αμαρτήματα μεγάλα καί φοβερά εξωθεί.
Η μέθη παρασκευάζει μάχας καί ταραχάς και διαπληκτισμούς και φόνους, οπλίζουσα τάς χείρας τών μεθυόντων.
Η μέθη φέρει κάρωσιν τού εγκεφάλου τού εγκεφάλου . καθιστά τόν μέθυσον αναίσχυντον, αμετροεπή, βλάσφημον, λοίδορον, πλήκτην. Η μέθη φέρει είς παραφροσύνην και ασέβειαν.
Η μέθη καθιστά τούς ελεύθερους ανελευθέρους και περίγελον των δούλων αυτών. Η μέθη έκφρονας ποιεί και τούς συνετούς.
ΠΕΡΙ ΜΕΜΨΙΜΟΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΜΨΙΜΟΙΡΟΥ
Μεμψιμοιρία, η δυσαρέσκεια η πρός τήν μοίρα, η έλλειψις πρός τόν Θεό
ευγνωμοσύνης, η αχαριστία πρός πάντας, η αθέτηση καί αυτής τής θείας
πρόνοιας, το φιλόψογον εν παντί και το μέμφεσθαι πάντας. Ο μεμψίμοιρος αεί δυσανασχετεί, επί τή μή κατ' αξίαν προαγωγή αυτού καί αγανακτεί κατά τών υποτιμώντων τάς αρετάς αυτού. Ἀσεβεί πρός τόν Θεόν διά τάς δήθεν πρός αυτόν αδικίας . πάν δώρημα, πάσα χάρις, πάσα τιμή, πάσα δόξα είναι κατωτέρα τών προσηκόντων αυτώ.
Τόν μεμψίμοιρον ουδέν ευχαριστεί, ουδέν τέρπει, ουδέν ικανοποιεί. Από τών χειλέων τού μεμψίμοιρου δέν προηνέχθη η λέξις ευχαριστώ. Από τήν καρδία τού μεμψίμοιρου δέν ανεπέμθη δοξολογία πρός τόν Θεόν διά τάς πλουσίας πρός αυτόν γενομένας χάριτας.
Ὁ μεμψίμοιρος οὐ χαίρει ἐπὶ τοῖς σωζομένοις, ἀλλ’ ἀνιᾶται ἐπὶ τοῖς ἀπολλυμένοις, τοῦτο δὲ ἐπεὶ οὐ προσάγει τὴν διάνοιαν ἐπὶ τὼ περισωθέντα ἀγαθά, ἀλλ’ ἀεὶ ἐπὶ τὰ ἀπολεσθέντα τὴν διάνοιαν περιφέρων ποιεῖ αὐτὰ ἐναργῆ καὶ πρόσφατα.
Ο μεμψίμοιρος είναι αγνώμων και αχάριστος. Ο μεμψίμοιρος αρνείται καί τήν πρός τούς ιδίους γονείς ευγνωμοσύνην. Ο μεμψίμοιρος είναι άθλιος άνθρωπος.
ΠΕΡΙ ΜΕΤΡΙΟΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΙΟΦΡΩΝΟΣ
Ο μετριόφρων επισκέπτεται τούς εν οδύναις, ουδένα καθάπαξ υπερορών, γλυκύς εν προσηγορία, φαιδρός εν αποκρίσει, δεξιός, ευπρόσιτος άπασι. Ο μετριόφρων μήτε εαυτόν εγκωμιάζων μήτε άλλων επιζητών τά εγκώμια . μήτε λόγον άσεμνον αποδεχόμενος, επικαλύπτων δέ όσα δυνατόν τών εαυτού πλεονεκτημάτων.
Ο μετριόφρων εφελκύει πρός εαυτόν τήν αγάπην καί τήν υπόληψιν πάντων, και επαινείται καί τιμάται παρά πάντων.
Ο μετριόφρων ταπεινούται εξ αγάπης πρός τόν πλησίον καί διά τής μετριοφροσύνης νικά τούς υψηλόφρονας καί αγερώχους.
ΠΕΡΙ ΜΙΣΟΥΣ
Ο μισών είναι σκυθρωπός, κατήφης, μελαγχολικός, έχει σκοτεινό το πρόσωπο, και η λύπη εκκεχυμένη επ' αυτού καθιστά αυτό αποτρόπαιον.
Ο μισών κανένα δεν αγαπά, ουδέποτε χαίρει, με τίποτα δεν συγκινείται, φεύγει από εκεί που η ευτυχία χαμογελά, και απομακρύνεται του τόπου της χαράς.
Ο μισών είναι πονηρός, δόλιος, ύπουλος, κακεντρεχής, βάσκανος, ανθροποκτόνος. Ο μισών φέρει εν αυτώ την εικόνα της κακίας ζωγραφησμένη με τα ζωηρότερα χρώματα.
Ο μισών απεστράφη τον Θεόν και ηκολούθησε τον πονηρόν, μεθ' ού και πορεύται εν τω βίω αυτού· δειλός άνθρωπος· πως θέλει εμφανισθεί ενώπιον του Κυρίου εν τη εσχάτη ημέρα;
ΠΕΡΙ ΜΝΗΣΙΚΑΚΙΑΣ
Η μνησικακία ουκ οίδε συγνώμην, ουκ οίδε συμπάθειαν, άστοργος και ανελεήμων ούσα ζητεί ανταπόδοσιν. Η μνησικακία είναι στυγερά κακία κυοφορούμενη εν ψυχή μοχθηρά.
Ο μνησίκακος είναι παράνομος, διότι μισεί τόν αδελφόν του όν ώφειλε κατά τήν θείαν εντολήν να αγαπά . είναι υπερήφανος, διότι αντιτάσσεται τώ νόμω του Θεού.
Ο μνησίκακος είναι ανόητος, διότι ενώ αυτός καθ' εκάστην αμαρτάνει πρός τόν Θεόν καί πρός τόν πλησίον αυτού, δέν ανέχεται τήν αμαρτίαν τών άλλων.
Ο μνησίκακος συντηρεί οργήν και παρά Κυρίου ζητεί ίασιν . επ' άνθρωπον όμοιον αυτώ ουκ έχει έλεος, καί περί τών αμαρτιών αυτού δέεται. Ἐχθραίνων μηνίει κατά του αδελφού του και αναμένει παρά Θεού συγγνώμη. Ου δοθήσεται αυτώ· λησμόνησε το άφες αδίκημα τώ πλησίον σου και τότε δεηθέντος σου αι αμαρτίαι σου λυθήσονται.
Ο μνησίκακος έχει τήν γνώμην θηριώδη και απάνθρωπον ουδέ σώζει τούς χαρακτήρας τής αγαθότητος τού επουρανίου Πατρός, όν επικαλείται ως πατέρα, μνησικακών ως η κάμηλος.
Πηγή: 5000gnomika.blogspot.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!