Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014
Print PDF
του π. Αθανασίου Γιουσμά
Γιορτές, γιορτές, γιορτές... Είχαμε τις πατροπαράδοτες γιορτές μας, τελευταία έχουμε κι ένα σωρό άλλες. Οι πιο πολλές ή και όλες μάλλον, είναι ξενόφερτες... Η γιορτή των λουλουδιών, η γιορτή της μητέρας, του καταναλωτή, των ζώων, του καπνίσματος, του κατά του καπνίσματος, του... Σε δουλειά να βρισκόμαστε, για να έχουμε να λέμε και να πληρώνουμε. Ας σοβαρευτούμε όμως...
Τα τελευταία χρόνια έκανε την εμφάνισή της μια καινούργια γιορτή, η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, προστάτη των ερωτευμένων.
Τα μαγαζιά στην αγορά, κυρίως τα ανθοπωλεία και τα είδη δώρων, κάνουν χρυσές δουλειές, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές έχουν με κάτι να ασχολούνται, αλληλοστέλνονται ή αλληλοδίνονται χαμόγελα και φιλιά, ξανάρχονται στην επιφάνεια ή και στέλνονται στις μέρες μας μέσω του διαδικτύου και των κινητών υποσχέσεις για αιώνιες αγάπες. Τούτος ο «Άγιος», ο Βαλεντίνος, είναι αλλιώτικος απ’ όλους τους άλλους, δεν θέλει λειτουργίες και κεριά, μάλλον ηδονίζεται μονάχα με καρδούλες κι ερωτικά; Πότε υπήρξε, αν υπήρξε, και πώς καθιερώθηκε το συγκεκριμένο πρόσωπο ή όνομα ως «Άγιος των ερωτευμένων»;
Ο Ορθόδοξος Έλληνας, όσο κι αν ψάξει στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο, στις 14 Φεβρουαρίου, δεν θα βρει τον εν λόγω «Άγιο», ούτε όμως και θα ’βρει άλλον σε άλλη ημερομηνία με το ίδιο όνομα. Όσο κι αν ψάξουμε σε ευρετήρια Αγίων της Ανατολικής Εκκλησίας, ο συγκεκριμένος «Άγιος» είναι ανύπαρκτος, δεν καταγράφεται. Κι αυτό γιατί οι Χριστιανοί της Ανατολής το όνομα Βαλεντίνος, όπως και τα ονόματα Ιούδας και Άρειος, τα είχαν στο περιθώριο, τους θύμιζαν προδοσίες. Τον 2ο αιώνα μ.Χ. ο Αλεξανδρινός Γνωστικός αιρετικός Βαλεντίνος είχε ταλαιπωρήσει αφάνταστα την Εκκλησία του Χριστού... Στο Ρωμαϊκό όμως Μαρτυρολόγιο, της Δύσης, αναφέρονται επτά άγιοι με το όνομα Βαλεντίνος, εκεί η αίρεση του Βαλεντίνου δεν είχε ταλαιπωρήσει τους Χριστιανούς. Οι δύο μάλιστα ήταν Επίσκοποι, οι άλλοι δυο πρεσβύτεροι κι οι άλλοι τρεις λαϊκοί. Είχαν μαρτυρήσει πριν το σχίσμα φυσικά, στα χρόνια των διωγμών.
Θα... απομονώσουμε τον έναν από τους επτά, τον πρεσβύτερο Βαλεντίνο, ελπίζοντας να δώσουμε μια κάποια απάντηση στη ...γιορτή των ερωτευμένων. Αυτός –όπως τουλάχιστον έχω διαβάσει σε σοβαρή αρθρογραφία– μαρτύρησε επί αυτοκράτορα Κλαυδίου του Β΄, στη Ρώμη, το 269 μ.Χ., στις 14 Φεβρουαρίου. Το σώμα του το περισυνέλεξε και το ενταφίασε στον κήπο του σπιτιού της, στη Φλαμινία οδό, η ευγενής Χριστιανή Σαβινέλλα. Επί πάπα Ιουλίου του Α΄ (337- 352) κοντά στον τάφο του Αγίου χτίστηκε προς τιμή του μάρτυρα, Ναός και κοιμητήριο. Τον 11ο αιώνα, άγνωστο πώς, ο Ναός αυτός καταστράφηκε. Το 1888 ο αρχαιολόγος Μαρούκι μελέτησε την υπόθεση, έκαμε ανασκαφές κι έφερε στο φως τα ερείπια του Ναού του Αγίου Βαλεντίνου. Στον τόπο των ερειπίων διαμορφώθηκε ένα μικρό δασάκι, στο οποίο συναντιόντουσαν τα ερωτευμένα ζευγαράκια της Ρώμης. Από εδώ και πέρα αντιλαμβάνεται ο καθένας μας τη συνέχεια. Το εμπορικό δαιμόνιο εργάστηκε άριστα!
Αυτήν την εξήγηση στην υπόθεση της γιορτής του «Αγίου» Βαλεντίνου, ως προστάτη των ερωτευμένων, τη βρίσκω πιο αληθοφανή από τις άλλες δύο, τη μια που κάνει λόγο για έναν καρδιοκατακτητή Iταλοαμερικανό ηθοποιό του αιώνα μας με το όνομα Βαλεντίνο και την άλλη που υποστηρίζει πως η εν λόγω γιορτή είναι αναβίωση των Λουπερκαλίων, δηλαδή μιας ειδωλολατρικής γιορτής που γινόταν στην αρχαία Ρώμη με ιεροτελεστίες και γλέντια που σχετίζονταν με τη γονιμότητα.
Κλείνοντας ας σημειώσω και τα εξής: Καλό θα είναι να μιλάμε στα παιδιά μας για τον έρωτα. Για τον έρωτα όμως εκείνον, που δεν περιορίζεται μόνο στην τριβή των σωμάτων. Ο αληθινός έρωτας είναι κάτι παραπάνω από τη γενετήσια λειτουργία, είναι κοινωνία προσώπων, είναι σοβαρή υπόθεση που έχει στόχο την αιωνιότητα. Κι ας μην ξεχνάμε, εκείνη την όμορφη σκέψη του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος: Είναι ευτυχισμένος όποιος έχει για το Θεό τέτοιο πόθο κι αγάπη, όπως «ο μανικός εραστής» προς την ερωμένη του! Αν θέλουμε, ας ερωτευθούμε και το Θεό.
Πηγή: stratisandriotis
Γιορτές, γιορτές, γιορτές... Είχαμε τις πατροπαράδοτες γιορτές μας, τελευταία έχουμε κι ένα σωρό άλλες. Οι πιο πολλές ή και όλες μάλλον, είναι ξενόφερτες... Η γιορτή των λουλουδιών, η γιορτή της μητέρας, του καταναλωτή, των ζώων, του καπνίσματος, του κατά του καπνίσματος, του... Σε δουλειά να βρισκόμαστε, για να έχουμε να λέμε και να πληρώνουμε. Ας σοβαρευτούμε όμως...
Τα τελευταία χρόνια έκανε την εμφάνισή της μια καινούργια γιορτή, η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, προστάτη των ερωτευμένων.
Τα μαγαζιά στην αγορά, κυρίως τα ανθοπωλεία και τα είδη δώρων, κάνουν χρυσές δουλειές, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές έχουν με κάτι να ασχολούνται, αλληλοστέλνονται ή αλληλοδίνονται χαμόγελα και φιλιά, ξανάρχονται στην επιφάνεια ή και στέλνονται στις μέρες μας μέσω του διαδικτύου και των κινητών υποσχέσεις για αιώνιες αγάπες. Τούτος ο «Άγιος», ο Βαλεντίνος, είναι αλλιώτικος απ’ όλους τους άλλους, δεν θέλει λειτουργίες και κεριά, μάλλον ηδονίζεται μονάχα με καρδούλες κι ερωτικά; Πότε υπήρξε, αν υπήρξε, και πώς καθιερώθηκε το συγκεκριμένο πρόσωπο ή όνομα ως «Άγιος των ερωτευμένων»;
Ο Ορθόδοξος Έλληνας, όσο κι αν ψάξει στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο, στις 14 Φεβρουαρίου, δεν θα βρει τον εν λόγω «Άγιο», ούτε όμως και θα ’βρει άλλον σε άλλη ημερομηνία με το ίδιο όνομα. Όσο κι αν ψάξουμε σε ευρετήρια Αγίων της Ανατολικής Εκκλησίας, ο συγκεκριμένος «Άγιος» είναι ανύπαρκτος, δεν καταγράφεται. Κι αυτό γιατί οι Χριστιανοί της Ανατολής το όνομα Βαλεντίνος, όπως και τα ονόματα Ιούδας και Άρειος, τα είχαν στο περιθώριο, τους θύμιζαν προδοσίες. Τον 2ο αιώνα μ.Χ. ο Αλεξανδρινός Γνωστικός αιρετικός Βαλεντίνος είχε ταλαιπωρήσει αφάνταστα την Εκκλησία του Χριστού... Στο Ρωμαϊκό όμως Μαρτυρολόγιο, της Δύσης, αναφέρονται επτά άγιοι με το όνομα Βαλεντίνος, εκεί η αίρεση του Βαλεντίνου δεν είχε ταλαιπωρήσει τους Χριστιανούς. Οι δύο μάλιστα ήταν Επίσκοποι, οι άλλοι δυο πρεσβύτεροι κι οι άλλοι τρεις λαϊκοί. Είχαν μαρτυρήσει πριν το σχίσμα φυσικά, στα χρόνια των διωγμών.
Θα... απομονώσουμε τον έναν από τους επτά, τον πρεσβύτερο Βαλεντίνο, ελπίζοντας να δώσουμε μια κάποια απάντηση στη ...γιορτή των ερωτευμένων. Αυτός –όπως τουλάχιστον έχω διαβάσει σε σοβαρή αρθρογραφία– μαρτύρησε επί αυτοκράτορα Κλαυδίου του Β΄, στη Ρώμη, το 269 μ.Χ., στις 14 Φεβρουαρίου. Το σώμα του το περισυνέλεξε και το ενταφίασε στον κήπο του σπιτιού της, στη Φλαμινία οδό, η ευγενής Χριστιανή Σαβινέλλα. Επί πάπα Ιουλίου του Α΄ (337- 352) κοντά στον τάφο του Αγίου χτίστηκε προς τιμή του μάρτυρα, Ναός και κοιμητήριο. Τον 11ο αιώνα, άγνωστο πώς, ο Ναός αυτός καταστράφηκε. Το 1888 ο αρχαιολόγος Μαρούκι μελέτησε την υπόθεση, έκαμε ανασκαφές κι έφερε στο φως τα ερείπια του Ναού του Αγίου Βαλεντίνου. Στον τόπο των ερειπίων διαμορφώθηκε ένα μικρό δασάκι, στο οποίο συναντιόντουσαν τα ερωτευμένα ζευγαράκια της Ρώμης. Από εδώ και πέρα αντιλαμβάνεται ο καθένας μας τη συνέχεια. Το εμπορικό δαιμόνιο εργάστηκε άριστα!
Αυτήν την εξήγηση στην υπόθεση της γιορτής του «Αγίου» Βαλεντίνου, ως προστάτη των ερωτευμένων, τη βρίσκω πιο αληθοφανή από τις άλλες δύο, τη μια που κάνει λόγο για έναν καρδιοκατακτητή Iταλοαμερικανό ηθοποιό του αιώνα μας με το όνομα Βαλεντίνο και την άλλη που υποστηρίζει πως η εν λόγω γιορτή είναι αναβίωση των Λουπερκαλίων, δηλαδή μιας ειδωλολατρικής γιορτής που γινόταν στην αρχαία Ρώμη με ιεροτελεστίες και γλέντια που σχετίζονταν με τη γονιμότητα.
Κλείνοντας ας σημειώσω και τα εξής: Καλό θα είναι να μιλάμε στα παιδιά μας για τον έρωτα. Για τον έρωτα όμως εκείνον, που δεν περιορίζεται μόνο στην τριβή των σωμάτων. Ο αληθινός έρωτας είναι κάτι παραπάνω από τη γενετήσια λειτουργία, είναι κοινωνία προσώπων, είναι σοβαρή υπόθεση που έχει στόχο την αιωνιότητα. Κι ας μην ξεχνάμε, εκείνη την όμορφη σκέψη του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος: Είναι ευτυχισμένος όποιος έχει για το Θεό τέτοιο πόθο κι αγάπη, όπως «ο μανικός εραστής» προς την ερωμένη του! Αν θέλουμε, ας ερωτευθούμε και το Θεό.
Πηγή: stratisandriotis
ΕτικέτεςΆγιος Βαλεντίνος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!