Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Κυριακή 6 Ιουλίου 2014
Print PDF
Κυριακή Δ' Ματθαίου: Όλοι χωράνε στη Βασιλεία του Θεού!
Προκαλεῖ ἐνδιαφέρον ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ. «Τέτοια πίστη δὲν βρῆκα οὔτε ἀνάμεσα στοὺς Ἰσραηλίτες. Θὰ ἔρθουν πολλοὶ ἀπὸ Ἀνατολὴ καὶ Δύση καὶ θὰ καθίσουν μὲ τὸν Ἀβραὰμ καὶ τὸν Ἰσαὰκ καὶ τὸν Ἰακὼβ στὸ τραπέζι τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, ἐνῶ οἱ κληρονόμοι τῆς Βασιλείας θὰ πεταχθοῦν ἔξω στὸ σκοτάδι καὶ θὰ κλαῖνε καὶ θὰ τρίζουν τὰ δόντια τους».
Ἕνας εἰδωλολάτρης, ἕνας ἄνθρωπος ἔξω ἀπὸ τὴν θρησκευτικὴ κοινότητα τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, γίνεται σήμερα διδάσκαλος ἀρετῆς. Μᾶς διδάσκει τὴν ἐμπιστοσύνη πρὸς τὸν Θεὸ πρὸς ἔκπληξιν ὅλων τῶν τύποις χριστιανῶν καὶ τῆς συχνὰ στείρας εὐσεβείας μας, τὴν ὁποία θεωροῦμε ἀρκετὴ γιὰ τὴν σωτηρία μας.
Φοβερὸς ὁ λόγος τοῦ Κυρίου, ὅτι οἱ κληρονόμοι τῆς Βασιλείας Του θὰ βρεθοῦν ἔξω ἀπὸ αὐτήν. Τὸν εἶπε, θέλοντας νὰ στηλιτεύσῃ τὴν ἀλλαζονεία καὶ σιγουριὰ τῶν Ἰσραηλιτῶν, ποὺ πίστευαν πώς, ἐπειδὴ κατάγονταν ἀπὸ τὸν Ἀβραάμ, ἦταν αὐτοδικαίως ὁ περιούσιος λαός, ὁ ἐντολοδόχος τοῦ Θεοῦ, ὁ κληρονόμος Του, ὁ μόνος δυνάμενος νὰ σωθῇ χάριν τῆς πίστεώς Του. Ὅμως ὁ Ἰσραήλ, ὄνομα ποὺ σημαίνει στὰ ἑβραϊκὰ «ἰσχυρός», αὐτὸς ὁ περιούσιος λαός, ἦταν θρησκευτικὴ καὶ ὄχι ἐθνικὴ κοινότητα. Τὸν ἀποτελοῦσαν ὅσοι ἐφήρμοζαν τὶς ἐντολές Του, ὅσοι ἕπειτα πίστεψαν στὸ ἔργο καὶ στὴ θεότητα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὅσοι ἀποδέχθηκαν τὸν λόγο Του, ὅσοι συνῆψαν μαζί Του τὴν Νέα Διαθήκη, ποὺ Ἐκεῖνος πρῶτος ὑπέγραψε διὰ τοῦ Αἵματός Του ἐπάνω στὸν Σταυρό.
Σὲ αὐτὴν τὴν πλάνη πέφτουμε συχνὰ ὡς Ἕλληνες καὶ ὡς ὀρθόδοξοι. Μακάρι νὰ μᾶς ἔσωζε μόνον ἡ καταγωγή μας. Διότι καὶ εὐλογημένο εἶναι τὸ ἔθνος μας καὶ ἡ ὀρθοδοξία εἶναι ἡ μόνη ἀληθινὴ περὶ Θεοῦ πίστη. Οἱ Ἕλληνες, λέμε, εἴμαστε ὁ ἀγαπημένος λαὸς τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ ὅμως εἶναι ἀλήθεια μόνον στὸ μέτρο ποὺ ἐμεῖς πρῶτα Τὸν ἀγαποῦμε, τηρῶντας τὶς ἐντολές Του. Κι ἂν Ἐκεῖνος ἀγαπᾷ τὸ ἔθνος μας εἶναι ἐξαιτίας τῶν ἔργων τῶν ἁγίων προγόνων μας κι ὄχι ἐξαιτίας τῆς ἀπ’ εὐθείας καταγωγῆς μας ἀπὸ ἐκείνους, ἐξαιτίας τῆς ὑπάρξεως κρυφῶν ἁγίων μέσα σὲ αὐτὸ ποὺ τὸ συγκρατοῦν καὶ τὸ στηρίζουν μὲ τὴν προσευχή τους καὶ τὴν ἁγία ζωή τους.
Παρανοήσεις αὐτοῦ τοῦ τύπου συμβαίνουν συχνὰ στὴν πνευματικὴ ζωή. Τὸ ὅτι ἔχουμε συγγενῆ, πατέρα ἢ υἱὸ ἢ ἀδελφό, κάποιον λόγου χάριν εὐσεβῆ κληρικὸ ἢ ὅσιο μοναχὸ ἢ τὸ ὅτι κάποιοι ἐξομολογούμαστε στὸν τάδε ἅγιο Γέροντα, δὲν συνεπάγεται πὼς εἴμαστε ἀπαραιτήτως ἐντάξει ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. Οὔτε καὶ ἡ ἰδιότητα τοῦ ὀρθοδόξου χριστιανοῦ μᾶς σώζει ἀπὸ μόνη της, διότι «ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται». Δὲν ἐπαρκεῖ τὸ βάπτισμα, ὅταν ἡ μετὰ ἀπὸ αὐτὸ ζωή μας εἶναι χλιαρὴ καὶ ἄδεια ἀπὸ πνευματικὴ ζωή.
Ἡ διὰ θεαρέστων ἔργων πίστη λοιπόν, δηλαδὴ ἡ ὁλοκληρωτική μας ἀφιέρωση καὶ ὑπακοὴ στὰ πνευματικὰ κελεύσματα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ μετάνοια σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν ἐνσυνείδητη συμμετοχὴ στὰ μυστήριά της, ἡ προσευχὴ καὶ ἐμπιστοσύνη στὴν καθημερινὴ πρόνοια τοῦ Θεοῦ γιὰ μᾶς, ἡ ταπείνωση καὶ τὸ εὐσεβὲς φρόνημα, μποροῦν νὰ μᾶς κάνουν ἀξίους κληρονόμους τῆς Βασιλείας Του, ὅπου τὸ αἰώνιο φῶς καὶ ἡ ἀπέραντη εὐφροσύνη ὅσων συγγενεύσουν μὲ τὸν Χριστὸ διὰ τῆς μεθέξεως τῶν θείων Παθημάτων Του.
Στὸ τραπέζι τοῦ Χριστοῦ θὰ δοῦμε συνδαιτημόνες ποὺ ἐμεῖς ἀποῤῥίψαμε. Θὰ δοῦμε φοβερὲς ἐκπλήξεις, ὅταν ἔρθῃ ἡ ὥρα τοῦ Κυρίου, ἐκπλήξεις ποὺ θὰ ἀποκαλύψουν τὴ δική μας τραγικότητα, τῶν δῆθεν, τῶν κατ’ ὄνομα, τῶν αὐτομακαριζομένων, τῶν τάχα ἐκλεκτῶν, τῶν ἐντός, ἀλλ’ ἐκτός, τῶν χριστιανῶν τοῦ ληξιαρχείου.
Ὅλοι χωρᾶνε στὸν Παράδεισο. Καὶ οἱ ἄλλοι καὶ ἐμεῖς. Ἀλλὰ τοὐλάχιστον ἐμεῖς ἔχουμε ποὺ ἔχουμε τὸν θησαυρὸ τῆς πίστεως· γιατὶ νὰ τὸν ἀφήνουμε ἀνεκμετάλλευτο; Νὰ ἀγωνιστοῦμε, ἀδελφοί. Αὐτονόητες κατακτήσεις δὲν ὑπάρχουν. Νὰ ἀγωνιστοῦμε πνευματικά, γιὰ νὰ κερδίσουμε τὴν αἰώνια ζωή.
π. Στυλιανός Μακρής
Πηγή: Ι.Ν. Αγίων Χαραλάμπους & Αντωνίου Κρύα Ιτεών Πατρών
ΕτικέτεςΕυαγγέλιο Κυριακής
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!