Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Κυριακή 27 Ιουλίου 2014
Print PDF
Κυριακὴ Ζ΄ Ματθαίου: Όταν ζεις μέσα στο Φως του Χριστού, όλα τα άλλα μοιάζουν με σκοτάδι!
Ἂν ῥωτήσουμε ἕνα θεόπτη τί σημαίνει ἄκτιστο φῶς, θὰ μᾶς ἀπαντήσῃ ὅτι δὲνὑπάρχει τίποτε σὰν κι αὐτό, ὅτι ἡ μετοχή του εἶναι ἡ θέωση, ὅτι εἶναι τὸ ἀνώτεροἀγαθό, τὸ ὕψιστο καὶ συνάμα ἀτελεύτητο γεγονὸς τῆς ὀντολογικῆς καὶὑπαρξιακῆς καταξίωσης τῶν λογικῶν ὄντων, τὸ τέλος καὶ ὁ σκοπὸς τῆς ζωῆς μας. Ἀλλὰ καὶ πάλι δὲν θὰ μπορῇ ἐπ’ ἀκριβῶς νὰ ἀπαντήσῃ πλήρως καὶ μὲσαφήνεια γιὰ τὸ τί νιώθει κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἀλλοίωσής του μέσα στὸ φῶς. Ἂνῥωτήσουμε ἕνα τυφλὸ τί σημαίνει φῶς, θὰ μᾶς ἀπαντήσῃ μὲ μία σχετικὴ γνώση,ἐξαιτίας τῆς ἐμπειρικῆς του ἄγνοιας. Ἀντίστοιχες αἰσθήσεις συμβάλλουν λοιπὸν στὴ γνώση ὁμοούσιων πρὸς αὐτὲς κόσμων, ἡ φυσικὴ αἴσθηση στὴ γνώση τοῦπεριβάλλοντος ὑλικοῦ κόσμου, ἡ ὑπερφυσικὴ στὴ γνώση τοῦ ὑπερκοσμίου.
Γι’ αὐτὲς τὶς δύο κατηγορίες τὰ ποσοστὰ ἐπιθυμίας τῆς γνώσης ἔχουν τεράστιες ἀποκλίσεις. Οἱ στερούμενοι τοῦ ὑλικοῦ φωτός, μηδενὸς ἐξαιρουμένου,ἐπιθυμοῦν διακαῶς νὰ δοῦν μὲ τὰ μάτια τοῦ σώματος· οἱ στερούμενοι τοῦ ἀΰλου, πλὴν ἐλαχίστων, δὲν θέλουν νὰ δοῦν μὲ τὰ μάτια τῆς ψυχῆς. Αὐτοὶ οἱ τελευταῖοι εἴμαστε ἐμεῖς, ἀδελφοί μου. Ναί! Τυφλοὶ καὶ ἀξιοθρήνητοι ποὺ δὲν ἀγωνιζόμαστε νὰ γυμνάσουμε τὰ πορωμένα μάτια μας, γιὰ νὰ δοῦμε τὴν ὑπερκόσμια ὅραση καὶνὰ ἀποκτήσουμε γνώση ὑπερβατικὴ καὶ αἰώνια.
Ῥώτησε ὁ Χριστὸς τοὺς δύο τυφλούς: «Πιστεύετε ὅτι μπορῶ νὰ σᾶς θεραπεύσω;». «Πιστεύουμε», Τοῦ ἀπάντησαν· «Πιστεύουμε καὶ θέλουμε· πιστεύουμε, διότι θέλουμε». Πόσο θέλουμε ἐμεῖς, ἀδελφοί μου νὰ δοῦμε τὴνἀλήθεια τῶν ὄντων, τὴν ἀλήθεια τῆς σκοτισμένης ὑπάρξεώς μας, μέσα ἀπὸ τὴν θέα τοῦ ἀκτίστου φωτὸς καὶ τί πιστεύουμε ὅτι εἶναι αὐτὸ τὸ φῶς; Εἶναι μήπωςἀνόητοι οἱ ἅγιοί μας, ὅταν μετὰ τὴν ἐμπειρία του βλέπουν τὰ πάντα γύρω τους σὰν ἕνα θλιβερὸ σκοτάδι; Ἡ ὀρθόδοξη θεολογία λέει ὅτι τὰ πάντα θὰἀποκαλυφθοῦν μέσα στὸ ἄκτιστο φῶς τῆς τριαδικῆς θεότητος κατὰ τὴ δευτέρα παρουσία τοῦ Κυρίου μας. Ἑπομένως κάποια στιγμὴ ὅλοι θὰ τὸ ζήσουμεἐμπειρικά, ὅμως ἄλλοι θὰ χαίρονται μέσα σὲ αὐτὸ μὲ ἀνείπωτη χαρὰ κι ἄλλοι θὰθλίβονται καὶ θὰ συνθλίβονται ἀπὸ τὴν πίεση τῆς ἀμετανοησίας.
Σίγουρα πρέπει νὰ ζήσῃς κάτι, γιὰ νὰ μπορέσῃς νὰ ἀξιολογήσῃς τὴ σημασία του, τὴ χρησιμότητά του, τὸ θετικό του ἢ ἀρνητικὸ περιεχόμενο. Δύσκολα ἀρέσειςἢ ἀπεχθάνεσαι κάτι ποὺ δὲν ἔχεις δοκιμάσει, ποὺ δὲν ἔχεις γευθεῖ, ποὺ δὲν ἔχειςἀκούσει, δὲν ἔχεις δεῖ, δὲν ἔχεις γνωρίσει. Κι ἐμεῖς ποὺ δὲν ἔχουμε δεῖ τὸ ἄκτιστο φῶς, ὡς ἕνα βαθμὸ δικαιολογούμαστε νὰ μὴν κατανοοῦμε πόσο ἀπαραίτητο εἶναι γιὰ τὴν σωτηρία μας. Ὅμως οἱ ἐμπειρίες τῶν ἁγίων μας, τῆς Ἐκκλησίας μας, εἶναι ἀψευδεῖς καὶ μᾶς πληροφοροῦν σχετικὰ μὲ αὐτό, ποὺ ἐν τέλει εἶναι δῶρο Θεοῦ σὲ ὅσους καθαρίζουν τὰ πνευματικά μάτια. Οἱ δύο τυφλοὶ δὲν προσπάθησαν γιὰ τὴν θεραπεία. Ἡ θεραπεία τους ἦταν θαῦμα, δῶρο τῆς κυριακῆς εὐσπλαχνίας. Γιὰ τὴ θέα τοῦ ἀκτίστου φωτὸς ὅμως, μολονότι εἶναι ζήτημα πρωτοβουλίας καὶ εὐλογίας τοῦ Θεοῦ, χρειάζεται ἐκγύμναση τῶν πνευματικῶν ὀφθαλμῶν μέσα ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξη πνευματικὴ ζωή, ὅπως χρειάζεται προετοιμασία στὸ χαμηλὸ φῶς καὶ προσοχὴ αὐτὸς ποὺ μόλις ἔκανεἐγχείρηση στὰ μάτια. Ἂν βγάλῃ τὶς γάζες ἀμέσως μετὰ τὸ χειρουργεῖο καὶκοιτάξῃ τὸν ἤλιο, θὰ ξανατυφλωθῇ, προκαλώντας στὰ μάτια του μεγάλη βλάβη.
Ὁ Θεὸς θέλει ὅλους νὰ μᾶς φωτίσῃ καὶ νὰ μᾶς ὁδηγήσῃ ἀπὸ τὴν πνευματικὴτύφλωση στὴν θεοπτία, τὴν φυσική μας κατάσταση. Γι’ αὐτὸ δημιουργηθήκαμεἄλλωστε. Γνωρίζει ὅμως ὅτι ἡ ἐμμονὴ στὴν ζοφερὴ ἄβυσσο τοῦ ὑλιστικοῦ, φιληδόνου, κοσμικοῦ καὶ ἐγωϊστικοῦ μας φρονήματος δὲν ἐπιτρέπει στὸ ἄκτιστο φῶς Του νὰ ἐπιδράσῃ θεωτικά, ἀλλὰ κολαστικά. Καὶ στὴν κόλαση τὸ ἴδιο συμβαίνει. Πεπλήρωται φωτός ἀκτίστου. Δὲν κολάζει ὅμως τὸ φῶς ἐν τῷ σκότει· κολάζει τὸ σκότος ἐν τῷ φωτί. Ὅσο περισσότερο σφίγγουμε τὰ μάτια μας, τόσο περισσότερο πονᾶμε.
Ὁ Θεός, εἴτε δίνει, εἴτε στερεῖ, μᾶς εὐεργετεῖ. Σ’ ἐμᾶς ἐναπόκειται τὸ μετὰ τὴν στέρηση ἢ τὸ μετὰ τὴν ἐπίδοση. Νὰ ἀγαπήσουμε τὸ φῶς τοῦ Χριστοῦ, νὰ τὸἐπιθυμήσουμε. Ἂν τώρα τὸ στερούμαστε, σημαίνει ὅτι δὲν εἴμαστε ἕτοιμοι οὔτε στὴν ἄλλη ζωὴ νὰ τὸ ἀπολαύσουμε, γι’ αὐτὸ χρειάζεται πνευματικὴπροετοιμασία καὶ τὴν φωτιστικὴ μετάνοια. Οἱ δύο τυφλοί, κι ἂν εἶδαν, κάποια στιγμὴ τὸ φῶς ποὺ εἶδαν ἔσβησε. Μακάρι ὅσοι εἴμαστε ἀκόμη τυφλοί, μακάριὅλοι οἱ ἄνθρωποι, νὰ δοῦμε τὸ φῶς τοῦ Χριστοῦ τὸ ἄσβεστο.
π. Στυλιανός ΜακρήςΠηγή:imverias
ΕτικέτεςΕυαγγέλιο Κυριακής
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!