Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014
Print PDF
Ο Αόρατος Πόλεμος - ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Και δικαιότατη και αυτή που πρέπει είναι η επωνυµία που παίρνει το ψυχωφελέστατο βιβλίο. Γιατί αν και πολλά απο τα ιερά και θεόπνευστα βιβλία της Παλαιάς και Νέας ∆ιαθήκης, ωνοµάσθηκαν αµέσως από αυτά τα ίδια πράγµατα, που διδάσκουν (έτσι, για παράδειγµα, η Γένεσις του Μωϋσή ωνοµάστηκε, επειδή αναφέρει για την απο το µηδέν γέννησι και ∆ηµιουργία και τα τέσσερα Ευαγγέλια, γιατί ιστοριογραφούν τα καλά και σωτηριώδη µηνύµατα των ανθρώπων. Ποιός δεν βλέπει γιατί και αυτό εδώ το βιβλίο ωνοµάσθηκε κατάλληλα Αόρατος Πόλεµος, απο αυτήν αµέσως την ύλη και τις υποθέσεις µε τις οποίες ασχολείται;
Γιατί διδάσκει αυτή, (όχι για κάποιον αντιληπτό και ορατό πόλεµο, όχι για εχθρούς σωµατικούς και οφαλµοφανείς, αλλά για τον αόρατο πόλεµο που γίνεται στο µυαλό, στον οποίο παίρνει µέρος κάθε χριστιανός, αµέσως απο την ώρα που θα βαπτισθή και υποσχεθή απέναντι στον Θεό, να πολεµάη σε αυτόν µέχρι να πεθάνη, γιά χάρι του θείου αυτού ονόµατος. Γι αυτό και σχετικά µε αυτόν τον πόλεµο, παραβολικά γράφτηκε στους Αριθµούς... Γι’ αυτό λέγεται στο βιβλίο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΥΡΙΟΥ (Αριθµ.21,14), και διδάσκει για εχθρούς ασώµατους και αφανείς, οι οποίοι είναι τα διάφορα πάθη,oi θελήσεις της σάρκας και οι πονηροί δαίµονες, οι οποίοι µισούν τους ανθρώπους και δεν σταµατάνε ηµέρα και νύκτα να µας πολεµάνε. Οπως είπε ο µακάριος Παύλος «δεν έχουµε να παλαίψουµε µε ανθρώπους, αλλά µε αρχές και εξουσίες, δηλαδή µε τους κυρίαρχους του κόσµου τούτου, τα πονηρά πνεύµατα που βρίσκονται ανάµεσα στη γη και στον ουρανό».(Έφεσ. 6,12).
Και οι στρατιώτες που πολεµούν σε αυτό τον πόλεµο είναι όλοι οι χριστιανοί, όπως µαθαίνουµε απο αυτό το βιβλίο. Αρχιστράτηγος των χριστιανών παρουσιάζεται ο Κύριος ηµών Ιησούς Χριστός, περιτρι- γυρισµένος µε όλους τους χιλιάρχους και εκατοντάρχους, δηλαδή µε όλα τα τάγµατα των «Αγγέλων και των Αγίων»· πεδίο αγώνα και τόπος και πολεµήστρα, µέσα στον οποίο ο πολεµος αυτός γίνεται, είναι η ίδια η καρδιά και όλος ο εσωτερικός άνθρωπος, και χρόνος του πολέµου είναι όλη µας η ζωή.
Ποια πάλι είναι τα όπλα, µε τα όποια εξοπλίζει τους στρατιώτες του ο Αόρατος αυτός Πόλεµος; Ακούστε· η περικεφαλαία αυτών και το σκουτάρι, είναι η εκπληρωµένη δυσπιστία και η απελπισία του εαυτού τους. Η σηµαία τους και το σιδερένιο πουκάµισο, είναι το θάρρος προς τον Θεό και η βέβαιη ελπίδα. Ο θώρακας και το περιστήθιο τους, είναι η µελέτη των παθών του Κυρίου. Η ζώνη τους είναι η αποχή απο τα σαρκικά πάθη. Τα υποδήµατά τους, είναι η ταπείνωσις και η πείγνωσις της ασθένειάς τους. Η ασπίδα, δηλαδή το καλκάνι τους, είναι η υποµονή στους πειρασµούς και η αποµάκρυνσις της αµέλειας. Η µάχαιρα, που κρατάνε από το ένα χέρι, είναι η ιερά προσευχή, τόσο η λεγόµενη νοερά και προφορική, όσο και αυτή που γίνεται µε την µελέτη. Και, τρίλογχο κοντάρι, που κρατούνε από το άλλο χέρι, είναι το να µη κάνουν συγκατάθεσις στο πάθος, που τους πολεµεί, να το διώχνουν µε οργή και να το µισούν και να το συχαίνωνται από την καρδιά τους. Τροφή τους, από τήν οποία παίρνουν για να δυναµώνουν εναντίον των εχθρών, είναι η συνεχή µετάληψις της θείας Κοινωνίας, τόσο της θείας µυσταγωγίας του θυσιαστηρίου, όσο και της νοεράς, και αέρας φωτεινός και ανέφελος, µέσα από τον οποίο βλέπουν από µακριά τους εχθρούς, είναι η παντοτινή γύµνασις του νου στο να γνωρίζη σωστά τα πράγµατα και η παντοτεινή γύµνασις της θελήσεως, στο να θέλη µόνον να εύαρεσθή το Θεό, και η ειρήνη της καρδιάς και η ησυχία.
Εδώ, εδώ σε αυτόν τον Άόρατο Πόλεµο, ή να πούµε καλύτερα, σε αυτόν τον Πόλεµο του Κυρίου, µαθαίνουν οι στρατιώτες του Χριστού τις διαφόρες απάτες, τις κάθε είδους µηχανοραφίες, τα δύσκολα στρατηγήµατα και τις τέχνες που µεταχειρίζονται εναντίον αυτών οι νοητοί εχθροί µέσα απο τις αισθήσεις, µέσα απο την φαντασία, µέσα απο την στέρησι της ευλάβειας και µάλιστα, µέσα απο τις τέσσερες προσβολές, που φέρνουν τον καιρό του θανάτου, της απιστίας, λέω, της απογνώσεως, της κενοδοξίας και της µεταµορφώσεώς των σε φωτεινούς Αγγέλους. Και στη συνέχεια, µελετάνε και αυτοί, πως να λύνουν και να αντιπολεµούν, αυτές τις µηχανές των εχθρών. Kαι εδώ διδάσκονται, ποιά τάξι και ποιό νόµο πρέπει να κρατούν και πόσο γενναία να πολεµούν. Kαι για να πώ µε συντοµία, από το βιβλίο αυτό κάθε άνθρωπος που αγαπά την σωτηρία του, µαθαίνει πως να νικήση τους αόρατους εχθρούς του, για να απόκτηση κούρση και θησαυρούς, δηλαδή αρετές θείες και αληθινές και για να πάρει βραβείο και στεφάνι αµαράντινο, το οποίο είναι η ένωση µε το Θεό και στο τωρινό αιώνα και στο µέλλοντα.
∆εχθείτε λοιπόν αυτό το βιβλίο, φιλόχριστοι αναγνώστες, µε χαρά και ευνοϊκά και µάθετε απο αυτό την τέχνη του Αόρατου Πολέµου· φροντίστε όχι µόνο να πολεµήτε απλά, αλλά να πολεµήτε και νόµιµα και όπως πρέπει, για να στεφανωθήτε. Επειδή, κατά τον Απόστολο «εάν και αθλήται κανείς, δεν στεφανώνεται, αν δεν αθλήση νόµιµα» (Β΄ Τιµόθ. 5)». Εξοπλισθήτε µε τα όπλα που σας διδάσκει, γιά να θανατώσετε µε αυτά τους νοητούς και αόρατους εχθρούς σας, οι οποίοι είναι τα πάθη που φθείρουν την ψυχή και οι δαίµονες που είναι οι δηµιουργοί αυτών των παθών. «Ντυθήτε την πανοπλία του Θεού για να µπορέσετε να αντισταθήτε στα τεχνάσµατα του διαβόλου» (Εφεσ. 3,10). Να θυµάστε ότι υποχεσθήκατε στο άγιο βάπτισµα ότι απαρνήσθε και πολεµάτε τον σατανά και όλα τα έργα του και κάθε λατρεία του και κάθε αµαρτία του, τα όποια έργα του είναι αυτά της φιληδονίας, της φιλοδοξίας και της φιλαργυρίας και τα υπόλοιπα πάθη. Οπότε και να αγωνίζεστε, όσο µπορείτε, για να κατατροπώσετε, για να τον ντροπιάσετε και για να τον νικήσητε µε όλη σας την τελειότητα. Ποιά δε είναι η πληρωµή και ο µισθός, που έχετε να πάρετε για αυτή τη νίκη σας; Πολύς και µεγάλος. Και ακούστε αυτό αυτολεξεί από το ίδιο το στόµα του Κυρίου, οπού µας το υπόσχεται στην Ιερή Άποκάλυψι. «Σε όποιον νικήσει θα του δώσω να φάη τον καρπό από το δένδρο της ζωής, που βρίκσεται στον παράδεισο του Θεού µου» (κεφ. 2,7). «Τον νικητή δεν θα τον πειράξη ο δεύτερος θάνατος» (Αποκ. 2,11). «Σε όποιον νικήση θα του δώς από το κρυµµένο µάννα» (Αποκ. 2,17). «Στο νικητή θα του δώς την εξουσία που κι εγώ πήρα από τον Πατέρα µου κι ακόµη θα του δώσω το άστρο το πρωινό» (Αποκ. 2,28). «Τον νικητή θα τον ντύση ο Θεός µε τα λευκα ρούχα της νίκης· δεν θα διαγράψω το όνοµά του από το βιβλίο της ζωής και θα τον αναγνωρίζω ως δικό µου µπροστά στονΘεό και τους αγγέλους του» (Αποκ. 3,5). «Τον νικητή θα τον κάνω στύλο στο ναό του Θεού µου» (Αποκ. 3,12). «Τον νικητή θα τον βάλω να καθίση µαζί µου στον θρόνο µου» (Αποκ. 3,21). «Ο νικητής θα τα κληρονοµήση όλα, κι εγώ θα είµαι Θεός του κι αυτός παιδί µου» (Αποκ. 21,7).
Βλέπετε αξιώµατα; βλέπετε µισθούς; βλέπετε το oκταπλάσιο αυτό στεφάνι, τo oποίο είναι γεµάτο άνθη και αµαράντινο, αλλά πολλά περισσότερα στεφάνια θα σας πλέξουν αδελφοί, αν νικήσετε τον διάβολο· σε αυτό λοιπόν µαθητεύετε, στο να αγωνίζεστε και να εγκρατεύεστε «γι ανα µη πάρη κανένας το στεφάνι σας» (Aποκαλ. 3,11). Γιατί, είναι αλήθεια, οτι είναι ντροπή µεγάλη, εκείνοι µεν που αγωνίζονται στους σωµατικούς και εξωτερικούς αγώνες και στα πένταθλα να εγκρατεύωνται απο όλα, για να πάρουν ένα φθαρτό στεφάνι από αγριελιά, ή σέλινο ή απο κλαδί κουκουναριάς, ή φοινικιάς ή δάφνης ή µυρσίνης ή κάποιου άλλου φυτού. Και εσείς που έχετε να πάρετε τέτοιο άφθαρτο στεφάνι, να περνάτε µε αµέλεια και αδιαφορία την ζωή σας. Και ας σας πείση σε αυτό ο ΙΙαύλος που λέει «∆εν γνωρίζετε ότι οι δροµείς όλοι τρέχουν στο στάδιο, ένας όµως λαµβάνει το βραβείο; Τρέχετε, λοιπόν κι εσείς έτσι, ώστε να κατακτήσετε το βραβείο. Οι αθλητές που ετοιµάζονται για τον αγώνα, υποβάλλονται σε κάθε είδους αποχή· εκείνοι για να λάβουν ένα στεφάνι που µαραίνεται, ενώ εσείς αµάραντο» (Α' Κορινθ. 9,24).
Αυτή λοιπόν τη νίκη και τη λαµπρότητα αυτών των στεφανιών εύχοµαι να απολαύσουµε· να θυµηθήτε, αδελφοί µου, να δεηθήτε στο Κύριο και για την συγχώρεσι των αµαρτιών εκείνου, που έγινε βοηθός σας αυτού του ωραίου, µέσα απο το βιβλίο αυτής της εκδόσεως· πάνω απο όλα, όµως, θυµηθήτε να σηκώσετε τα µάτια στον ουρανό, και να ευχαριστήσετε και να δοξάσετε τον Πρωταίτιο και Αυτοδίδακτο αυτής της νίκης Θεό και Αρχιστράτηγό σας Ίησού Χριστό, και ας λέγη ο καθένας προς αυτόν εκείνο που είπε ο Ζοροβάβελ «Από εσένα προέρχεται η νίκη.... Και η δόξα είναι δική σου, και εγώ δικός σου συγγενής» (Β' 'Έσδρ. 59). Και αυτό του Προφήτη ∆αβίδ «Σε σένα ανήκει, Κύριε, η µεγαλωσύνη, και η δύναµις, και το καύχηµα, και η νίκη, και η εξοµολόγησις, και η ισχύς» (Α' Παραλειπ. 29,11). Τώρα και στους αιώνες των αιώνων. Αµήν.
Γιατί διδάσκει αυτή, (όχι για κάποιον αντιληπτό και ορατό πόλεµο, όχι για εχθρούς σωµατικούς και οφαλµοφανείς, αλλά για τον αόρατο πόλεµο που γίνεται στο µυαλό, στον οποίο παίρνει µέρος κάθε χριστιανός, αµέσως απο την ώρα που θα βαπτισθή και υποσχεθή απέναντι στον Θεό, να πολεµάη σε αυτόν µέχρι να πεθάνη, γιά χάρι του θείου αυτού ονόµατος. Γι αυτό και σχετικά µε αυτόν τον πόλεµο, παραβολικά γράφτηκε στους Αριθµούς... Γι’ αυτό λέγεται στο βιβλίο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΥΡΙΟΥ (Αριθµ.21,14), και διδάσκει για εχθρούς ασώµατους και αφανείς, οι οποίοι είναι τα διάφορα πάθη,oi θελήσεις της σάρκας και οι πονηροί δαίµονες, οι οποίοι µισούν τους ανθρώπους και δεν σταµατάνε ηµέρα και νύκτα να µας πολεµάνε. Οπως είπε ο µακάριος Παύλος «δεν έχουµε να παλαίψουµε µε ανθρώπους, αλλά µε αρχές και εξουσίες, δηλαδή µε τους κυρίαρχους του κόσµου τούτου, τα πονηρά πνεύµατα που βρίσκονται ανάµεσα στη γη και στον ουρανό».(Έφεσ. 6,12).
Και οι στρατιώτες που πολεµούν σε αυτό τον πόλεµο είναι όλοι οι χριστιανοί, όπως µαθαίνουµε απο αυτό το βιβλίο. Αρχιστράτηγος των χριστιανών παρουσιάζεται ο Κύριος ηµών Ιησούς Χριστός, περιτρι- γυρισµένος µε όλους τους χιλιάρχους και εκατοντάρχους, δηλαδή µε όλα τα τάγµατα των «Αγγέλων και των Αγίων»· πεδίο αγώνα και τόπος και πολεµήστρα, µέσα στον οποίο ο πολεµος αυτός γίνεται, είναι η ίδια η καρδιά και όλος ο εσωτερικός άνθρωπος, και χρόνος του πολέµου είναι όλη µας η ζωή.
Ποια πάλι είναι τα όπλα, µε τα όποια εξοπλίζει τους στρατιώτες του ο Αόρατος αυτός Πόλεµος; Ακούστε· η περικεφαλαία αυτών και το σκουτάρι, είναι η εκπληρωµένη δυσπιστία και η απελπισία του εαυτού τους. Η σηµαία τους και το σιδερένιο πουκάµισο, είναι το θάρρος προς τον Θεό και η βέβαιη ελπίδα. Ο θώρακας και το περιστήθιο τους, είναι η µελέτη των παθών του Κυρίου. Η ζώνη τους είναι η αποχή απο τα σαρκικά πάθη. Τα υποδήµατά τους, είναι η ταπείνωσις και η πείγνωσις της ασθένειάς τους. Η ασπίδα, δηλαδή το καλκάνι τους, είναι η υποµονή στους πειρασµούς και η αποµάκρυνσις της αµέλειας. Η µάχαιρα, που κρατάνε από το ένα χέρι, είναι η ιερά προσευχή, τόσο η λεγόµενη νοερά και προφορική, όσο και αυτή που γίνεται µε την µελέτη. Και, τρίλογχο κοντάρι, που κρατούνε από το άλλο χέρι, είναι το να µη κάνουν συγκατάθεσις στο πάθος, που τους πολεµεί, να το διώχνουν µε οργή και να το µισούν και να το συχαίνωνται από την καρδιά τους. Τροφή τους, από τήν οποία παίρνουν για να δυναµώνουν εναντίον των εχθρών, είναι η συνεχή µετάληψις της θείας Κοινωνίας, τόσο της θείας µυσταγωγίας του θυσιαστηρίου, όσο και της νοεράς, και αέρας φωτεινός και ανέφελος, µέσα από τον οποίο βλέπουν από µακριά τους εχθρούς, είναι η παντοτινή γύµνασις του νου στο να γνωρίζη σωστά τα πράγµατα και η παντοτεινή γύµνασις της θελήσεως, στο να θέλη µόνον να εύαρεσθή το Θεό, και η ειρήνη της καρδιάς και η ησυχία.
Εδώ, εδώ σε αυτόν τον Άόρατο Πόλεµο, ή να πούµε καλύτερα, σε αυτόν τον Πόλεµο του Κυρίου, µαθαίνουν οι στρατιώτες του Χριστού τις διαφόρες απάτες, τις κάθε είδους µηχανοραφίες, τα δύσκολα στρατηγήµατα και τις τέχνες που µεταχειρίζονται εναντίον αυτών οι νοητοί εχθροί µέσα απο τις αισθήσεις, µέσα απο την φαντασία, µέσα απο την στέρησι της ευλάβειας και µάλιστα, µέσα απο τις τέσσερες προσβολές, που φέρνουν τον καιρό του θανάτου, της απιστίας, λέω, της απογνώσεως, της κενοδοξίας και της µεταµορφώσεώς των σε φωτεινούς Αγγέλους. Και στη συνέχεια, µελετάνε και αυτοί, πως να λύνουν και να αντιπολεµούν, αυτές τις µηχανές των εχθρών. Kαι εδώ διδάσκονται, ποιά τάξι και ποιό νόµο πρέπει να κρατούν και πόσο γενναία να πολεµούν. Kαι για να πώ µε συντοµία, από το βιβλίο αυτό κάθε άνθρωπος που αγαπά την σωτηρία του, µαθαίνει πως να νικήση τους αόρατους εχθρούς του, για να απόκτηση κούρση και θησαυρούς, δηλαδή αρετές θείες και αληθινές και για να πάρει βραβείο και στεφάνι αµαράντινο, το οποίο είναι η ένωση µε το Θεό και στο τωρινό αιώνα και στο µέλλοντα.
∆εχθείτε λοιπόν αυτό το βιβλίο, φιλόχριστοι αναγνώστες, µε χαρά και ευνοϊκά και µάθετε απο αυτό την τέχνη του Αόρατου Πολέµου· φροντίστε όχι µόνο να πολεµήτε απλά, αλλά να πολεµήτε και νόµιµα και όπως πρέπει, για να στεφανωθήτε. Επειδή, κατά τον Απόστολο «εάν και αθλήται κανείς, δεν στεφανώνεται, αν δεν αθλήση νόµιµα» (Β΄ Τιµόθ. 5)». Εξοπλισθήτε µε τα όπλα που σας διδάσκει, γιά να θανατώσετε µε αυτά τους νοητούς και αόρατους εχθρούς σας, οι οποίοι είναι τα πάθη που φθείρουν την ψυχή και οι δαίµονες που είναι οι δηµιουργοί αυτών των παθών. «Ντυθήτε την πανοπλία του Θεού για να µπορέσετε να αντισταθήτε στα τεχνάσµατα του διαβόλου» (Εφεσ. 3,10). Να θυµάστε ότι υποχεσθήκατε στο άγιο βάπτισµα ότι απαρνήσθε και πολεµάτε τον σατανά και όλα τα έργα του και κάθε λατρεία του και κάθε αµαρτία του, τα όποια έργα του είναι αυτά της φιληδονίας, της φιλοδοξίας και της φιλαργυρίας και τα υπόλοιπα πάθη. Οπότε και να αγωνίζεστε, όσο µπορείτε, για να κατατροπώσετε, για να τον ντροπιάσετε και για να τον νικήσητε µε όλη σας την τελειότητα. Ποιά δε είναι η πληρωµή και ο µισθός, που έχετε να πάρετε για αυτή τη νίκη σας; Πολύς και µεγάλος. Και ακούστε αυτό αυτολεξεί από το ίδιο το στόµα του Κυρίου, οπού µας το υπόσχεται στην Ιερή Άποκάλυψι. «Σε όποιον νικήσει θα του δώσω να φάη τον καρπό από το δένδρο της ζωής, που βρίκσεται στον παράδεισο του Θεού µου» (κεφ. 2,7). «Τον νικητή δεν θα τον πειράξη ο δεύτερος θάνατος» (Αποκ. 2,11). «Σε όποιον νικήση θα του δώς από το κρυµµένο µάννα» (Αποκ. 2,17). «Στο νικητή θα του δώς την εξουσία που κι εγώ πήρα από τον Πατέρα µου κι ακόµη θα του δώσω το άστρο το πρωινό» (Αποκ. 2,28). «Τον νικητή θα τον ντύση ο Θεός µε τα λευκα ρούχα της νίκης· δεν θα διαγράψω το όνοµά του από το βιβλίο της ζωής και θα τον αναγνωρίζω ως δικό µου µπροστά στονΘεό και τους αγγέλους του» (Αποκ. 3,5). «Τον νικητή θα τον κάνω στύλο στο ναό του Θεού µου» (Αποκ. 3,12). «Τον νικητή θα τον βάλω να καθίση µαζί µου στον θρόνο µου» (Αποκ. 3,21). «Ο νικητής θα τα κληρονοµήση όλα, κι εγώ θα είµαι Θεός του κι αυτός παιδί µου» (Αποκ. 21,7).
Βλέπετε αξιώµατα; βλέπετε µισθούς; βλέπετε το oκταπλάσιο αυτό στεφάνι, τo oποίο είναι γεµάτο άνθη και αµαράντινο, αλλά πολλά περισσότερα στεφάνια θα σας πλέξουν αδελφοί, αν νικήσετε τον διάβολο· σε αυτό λοιπόν µαθητεύετε, στο να αγωνίζεστε και να εγκρατεύεστε «γι ανα µη πάρη κανένας το στεφάνι σας» (Aποκαλ. 3,11). Γιατί, είναι αλήθεια, οτι είναι ντροπή µεγάλη, εκείνοι µεν που αγωνίζονται στους σωµατικούς και εξωτερικούς αγώνες και στα πένταθλα να εγκρατεύωνται απο όλα, για να πάρουν ένα φθαρτό στεφάνι από αγριελιά, ή σέλινο ή απο κλαδί κουκουναριάς, ή φοινικιάς ή δάφνης ή µυρσίνης ή κάποιου άλλου φυτού. Και εσείς που έχετε να πάρετε τέτοιο άφθαρτο στεφάνι, να περνάτε µε αµέλεια και αδιαφορία την ζωή σας. Και ας σας πείση σε αυτό ο ΙΙαύλος που λέει «∆εν γνωρίζετε ότι οι δροµείς όλοι τρέχουν στο στάδιο, ένας όµως λαµβάνει το βραβείο; Τρέχετε, λοιπόν κι εσείς έτσι, ώστε να κατακτήσετε το βραβείο. Οι αθλητές που ετοιµάζονται για τον αγώνα, υποβάλλονται σε κάθε είδους αποχή· εκείνοι για να λάβουν ένα στεφάνι που µαραίνεται, ενώ εσείς αµάραντο» (Α' Κορινθ. 9,24).
Αυτή λοιπόν τη νίκη και τη λαµπρότητα αυτών των στεφανιών εύχοµαι να απολαύσουµε· να θυµηθήτε, αδελφοί µου, να δεηθήτε στο Κύριο και για την συγχώρεσι των αµαρτιών εκείνου, που έγινε βοηθός σας αυτού του ωραίου, µέσα απο το βιβλίο αυτής της εκδόσεως· πάνω απο όλα, όµως, θυµηθήτε να σηκώσετε τα µάτια στον ουρανό, και να ευχαριστήσετε και να δοξάσετε τον Πρωταίτιο και Αυτοδίδακτο αυτής της νίκης Θεό και Αρχιστράτηγό σας Ίησού Χριστό, και ας λέγη ο καθένας προς αυτόν εκείνο που είπε ο Ζοροβάβελ «Από εσένα προέρχεται η νίκη.... Και η δόξα είναι δική σου, και εγώ δικός σου συγγενής» (Β' 'Έσδρ. 59). Και αυτό του Προφήτη ∆αβίδ «Σε σένα ανήκει, Κύριε, η µεγαλωσύνη, και η δύναµις, και το καύχηµα, και η νίκη, και η εξοµολόγησις, και η ισχύς» (Α' Παραλειπ. 29,11). Τώρα και στους αιώνες των αιώνων. Αµήν.
ΕτικέτεςΟ Αόρατος Πόλεμος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!