Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014
Print PDF
Μέσα στὴν περίοδο τοῦ Τριωδίου, ποὺ δυστυχῶς ὁ κόσμος τὸ ἔχει μετατρέψει σὲ περίοδο ἀφορμῆς γιὰ ἁμαρτία καὶ ἀσωτεία, ἡ Ἐκκλησία μας προβάλλει τὸ παράδειγμα τοῦ ἀσώτου υἱοῦ, γιὰ νὰ καταδείξει τὴν ἄσχημη κατάληξη τοῦ ἁμαρτωλοῦ βίου ἀλλὰ καὶ τὴν μεγάλη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ Πατρός, ποὺ δέχεται τὴν μετάνοια καὶ ἐπιστροφὴ τοῦ ἁμαρτωλοῦ.
Ὁ ἄσωτος υἱὸς ἐνσαρκώνει τὴν κατηγορία ἐκείνων τῶν ἀνθρώπων, ποὺ ἐπιλέγουν νὰ ἀποδημήσουν μακρὰν τοῦ Θεοῦ, νὰ ζήσουν χωρὶς Θεό, μέσα στὴν ἁμαρτία, κατασπαταλοῦντες μὲ ἀπερισκεψία τὰ θεόσδοτα χαρίσματα, ζῶντες ἀσώτως, γιὰ νὰ διαπιστώσουν μὲ σκληρὸ τρόπο, ὅπως ὁ ἄσωτος τοῦΕὐαγγελίου ὅτι οἱ ψεύτικες ἀπολαύσεις καὶ ἡδονὲς τοῦ κόσμου διαρκοῦν λίγο καὶ καταλήγουν σὲ θλίψη καὶ ἀπογοήτευση, ὅταν οἱ φιλίες τοῦ κόσμου, ποὺ στηρίζονται στὴν ἁμαρτία διαλύονται, καὶ ὁ ἁμαρτωλὸς μένει μόνος καὶ ἀποξενωμένος ἀπὸ ὅλους.
Ὁ ἄσωτος φθάνει στὸ ἔσχατο σημεῖο ἐξαθλιώσεως καὶ ξεπεσμοῦ, ὥστε νὰ στερεῖται καὶ νὰ ἐργάζεται ὡς χοιροβοσκός, ἐνασχόληση ἀκάθαρτη καὶ ἀπαγορευμένη ἀπὸ τὸν Νόμον, γιὰ νὰ τονισθεῖ ἀκόμη περισσότερο ἡ κατάπτωση. Ζωή μέσα στὴν ἁμαρτία καὶ χωρὶς Θεὸ δὲν ἀντέχεται. Καὶ αὐτὸ τὸ συνειδητοποίησε ὁ ἄσωτος, ὁ ὁποῖος «εἰς ἑαυτὸν ἐλθὼν» (Λουκ. ιε´ 17), ἀπεφάσισε νὰ ἐπιστρέψει στὴν οἰκία τοῦ πατέρα του, μετανοημένος, νὰ τὸν παρακαλέσει νὰ τὸν δεχθεῖ πίσω. Πράγματι, πρέπει νὰ προηγηθεῖ ἡ συναίσθηση τῆς ἁμαρτίας καὶ ἡ ἀναγνώριση τῶν ἄσχημων συνεπειῶν της στὴν ζωή τοῦ ἁμαρτωλοῦ, γιὰ νὰ ἀκολουθήσει ἡ πραγματικὴ μετάνοια καὶ ἐπιστροφὴ στὸν Πατέρα.
Ὁ Πατέρας τῆς παραβολῆς, ποὺ ἀντιπροσωπεύει τὸν Θεὸ Πατέρα, θλίβεται γιὰ τὴν ἀποδημία τοῦ ἀσώτου καὶ περιμένει τὴν ὥρα, ποὺ θὰ δεῖ τὴν ἐπιστροφὴ τοῦ μετανοημένου ἁμαρτωλοῦ. Γίνεται μεγάλη χαρὰ στὴν οἰκία τοῦ Πατρός, στὸν οὐρανό, μεταξὺ τῶν Ἁγίων Ἀγγέλων, ὅταν οἱ ἁμαρτωλοί, «ἐπειδὴ ἐξεζήτησαν τὸν Θεὸν καὶ ἀπὸ τῆς μακρᾶς πλάνης ἐπανῆλθον, ὡς νεκροὶ μὲν ἀνέζησαν, ὡς δὲ ἀπολωλότες εὑρέθησαν» (Ἅγ. Κύριλλος Ἀλεξανδρείας). Ἡ μεγάλη ἀγάπη καὶ φιλοστοργία τοῦ Πατρός, ποὺ σπεύδει νὰ ἀγκαλιάσει τὸν βρώμικο ἀπὸ τὴν ἁμαρτία ἄσωτο υἱό, μᾶς δείχνει ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι οἰκτίρμων καὶ φιλεύσπλαγχνος, προσδεχόμενος τὸν μετανοημένο. Ἐλπίζοντες στὸ ἔλεος καὶ τὴν φιλευσπλαγχνία τοῦ Θεοῦ, ὅσο ἁμαρτωλοὶ καὶ νὰ εἴμαστε, ὑπάρχει πάντα ἀνοικτὴ ἡ ὁδὸς τῆς μετανοίας καὶ τῆς ἐπιστροφῆς. Ἑπομένως, κανεὶς δὲν πρέπει νὰ ἀπελπίζεται.
Ἡ ἀνάμνηση τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὴν χαρὰ τοῦ Παραδείσου, δὲν ἐξαλείφεται, ὅσο καὶ ἂν εἰσέρχεται ἡ ἁμαρτία καὶ ἀσχημαίνει τὴν ζωή. Ἡ ἐπιστροφὴ τοῦ ἀσώτου συμβολίζει τὴν ἐπάνοδο τοῦ πεπτωκότος ἀνθρώπου στὴν ἀρχικὴ παραδείσια κατάσταση, ὅπου ὁ Θεὸς Πατέρας ἐνδύει τὸν ἁμαρτωλὸ μὲ τὴν στολὴ τῆς χάριτος καὶ τὸ δαχτυλίδι τῶν δωρεῶν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ὅμως, δὲν συμμετέχουν ὅλοι στὴν χαρὰ γιὰ τὴν ἐπιστροφὴ τοῦ ἀσώτου. Ὑπάρχουν δυστυχῶς καὶ οἱ μικρόψυχοι ἄνθρωποι, ὅπως ὁ μεγαλύτερος ἀδελφός, ποὺ ἐνῶ ἀπολαμβάνουν καὶ οἱ ἴδιοι τῶν εὐλογιῶν τοῦ Θεοῦ, μένουν κλεισμένοι στὴν φιλαυτία τους. Δὲν μποροῦν νὰ κατανοήσουν τὸ ἄπειρο μεγαλεῖο τῆς θείας εὐσπλαγχνίας, καὶ πολλὲς φορὲς κατηγοροῦν τὸν Θεό, διότι δέχεται τοὺς ἁμαρτωλούς. Ἐμεῖς ὀφείλουμε νὰ χαιρόμαστε γιὰ κάθε ψυχή, ποὺ σώζεται, καὶ νὰ προσ ευχόμαστε ὁ Κύριος νὰ χαρίζει σὲ ὅλους μας μετάνοια.
Ἀρχιμανδρίτης π. Κύριλλος Κεφαλόπουλος
Πηγή: Ι.Ν. Αγίων Χαραλάμπους & Αντωνίου Κρύα Ιτεών Πατρών
ΕτικέτεςΕυαγγέλιο Κυριακής
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!