Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013
Print PDF
Το πιο παράλογο, το πιο απάνθρωπο, το πιο επιζήμιο για την ύπαρξη πάθος είναι το μίσος. Προϊόν του εωσφορικού εγωϊσμού του ο μισών άνθρωπος καθιστά είδωλο τον εαυτό του και κατασκευάζει μέσα του την ψευδαίσθηση ότι είναι θεός και πως μπορεί με τη βία και με κάθε άλλο μέσο να εξοντώσει τον συνάνθρωπο του, για να επιβάλει την ισότητα, τη δικαιοσύνη, την ελευθερία…
Αποτέλεσμα; Να καταστρέφει και να καταστρέφεται. Γιατί το μίσος στον άνθρωπο μπορεί να έχει στην αρχή ως στόχο τον συνάνθρωπο και όταν του κάνει το κακό, ως ηδονή, να του προκαλεί στιγμιαία ικανοποίηση, αλλά καταλήγει να είναι απάνθρωπο, τυραννικό και στον ίδιο τον μισούντα. Όσοι μισούν νομίζουν ότι είναι ελεύθεροι, ότι εφαρμόζουν δικαιοσύνη, ότι εκφράζουν την απεριόριστη ελευθερία τους, αλλά στην ουσία είναι δεσμώτες του εγωισμού τους και είναι ψυχικά πεθαμένοι, έχουν νεκρώσει τη συνείδησή τους, και κινούν μόνο τη σάρκα και τα πάθη τους.
Το μίσος και η θεοποίηση του ανθρώπου οδήγησαν στο ολοκαύτωμα, στη γενοκτονία Ελλήνων και Αρμενίων, στα γκουλάγκ, στις μαζικές δολοφονίες, αλλά και στις μεμονωμένες δήθεν συμβολικές ανθρωποκτονίες από τρομοκράτες. Ο Ντοστογιέφσκι ήταν διορατικός ως προς τα αποτελέσματα του μίσους και του μηδενισμού, στον οποίο αυτό οδηγεί. Στους "Αδελφούς Καραμάζοφ" ο Ιβάν Καραμάζοφ γαλούχησε με τις μηδενιστικές ιδέες του τον Σμερντιακόφ, και αυτός τις υλοποίησε σκοτώνοντας τον πατέρα του Ιβάν. Τον ρωτά ο Ιβάν αν το έκανε μόνος του, ή μαζί με τον αδελφό του Ντιμίτρι και αυτός του απαντά:
" Όχι Ιβάν, με εσάς σκότωσα τον πατέρα σας, ο Ντιμίτρι είναι εντελώς αθώος… Και γιατί τρέμετε μ' αυτό που ακούτε; Εσείς δεν με μάθατε πως χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται;…".
Πρώτα η Γαλλική Επανάσταση και στη συνέχεια η Ρωσική εξήγγειλαν τον θάνατο του Θεού και την "απόλυτη ελευθερία", χωρίς δεσμεύσεις, χωρίς αναστολές. Δίδαξαν το μίσος στους "εχθρούς", εν ονόματι της δικαιοσύνης. Αυτή η "απεριόριστη ελευθερία" οδήγησε στον "απεριόριστο δεσποτισμό", όπως σημειώνει ο Μπερντιάγεφ. Και όπως γράφει ο ιδιοφυής ποιητής και στοχαστής Γιώργος Σαραντάρης "Το άτομο θέλοντας την αυθαιρεσία του, ζητά την ελευθερία του να την αντλήσει από τη φύση και δεν νιώθει πως κάνοντας έτσι, ακριβώς τότε παραλύει την πραγματική ελευθερία του…". Η άρνηση του Θεού και ο μηδενισμός είναι αποκλειστικό ιδίωμα των αρνητών του Χριστιανισμού, γιατί μόνο ο Χριστός δίδαξε την ελευθερία, μέσα στην οποία μπορεί κάποιος να τον αρνηθεί και να τον προδώσει. Κατά τον Ντοστογιέφσκι η ύπαρξη του κακού είναι η απόδειξη της υπάρξεως του Θεού. Ο Θεός υπάρχει, επειδή υπάρχει η ελευθερία. Ο Χριστός ανέχεται και συγχωρεί τον εχθρό του, οι άθεοι τον εξοντώνουν. Ο σαρκικός άνθρωπος βρίσκεται πάντα εγκλωβισμένος στο μίσος και στη βία, νομίζοντας, ο αφελής, ότι τα εγκλήματά του είναι πράξεις δικαιοσύνης και ελευθερίας, γιατί δεν κατανοεί ή θεωρεί ανέφικτο και εξωπραγματικό τον Υπέρτατο Νόμο της Ζωής, όπως τον όρισε ο Θεάνθρωπος Ιησούς, που είναι η Αγάπη και προς τους εχθρούς ακόμη.
Θα ερωτήσει κανείς χριστιανοί, ίσως και κληρικοί, δεν μισούν; Η απάντηση είναι ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιοι "Χριστιανοί" που μισούν, που επιδίωξαν ή κι επιδιώκουν να εξοντώσουν συνάνθρωπό τους ψυχικά ή / και βιολογικά. Όμως στο θέμα αυτό η διαφορά του χριστιανού από τον άθεο είναι χαώδης. Ο Χριστιανός που μισεί δεν είναι Χριστιανός, απλώς λέγει φαρισαϊκά πως είναι. Οι λόγοι του Χριστού, ότι "ο μη αγαπών με τους λόγους μου ου τηρεί" (Ιωαν. ιδ' 24) και του Ευαγγελιστή Ιωάννη "και εν τούτω γινώσκομεν ότι εγνώκαμεν αυτόν, εάν τας εντολάς αυτού τηρώμεν. Ο λέγων έγνωκα αυτόν και τας εντολάς αυτού μη τηρών ψεύστης εστίν και εν τούτω η αλήθεια ουκ εστίν" (Α' Ιωαν. β' 3-4) είναι σαφείς και απόλυτοι. Αντίθετα ο άθεος και μηδενιστής βιωματικά μισεί, μισεί επειδή είναι άθεος και μηδενιστής.
Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Πηγή:proskynitis
Αποτέλεσμα; Να καταστρέφει και να καταστρέφεται. Γιατί το μίσος στον άνθρωπο μπορεί να έχει στην αρχή ως στόχο τον συνάνθρωπο και όταν του κάνει το κακό, ως ηδονή, να του προκαλεί στιγμιαία ικανοποίηση, αλλά καταλήγει να είναι απάνθρωπο, τυραννικό και στον ίδιο τον μισούντα. Όσοι μισούν νομίζουν ότι είναι ελεύθεροι, ότι εφαρμόζουν δικαιοσύνη, ότι εκφράζουν την απεριόριστη ελευθερία τους, αλλά στην ουσία είναι δεσμώτες του εγωισμού τους και είναι ψυχικά πεθαμένοι, έχουν νεκρώσει τη συνείδησή τους, και κινούν μόνο τη σάρκα και τα πάθη τους.
Το μίσος και η θεοποίηση του ανθρώπου οδήγησαν στο ολοκαύτωμα, στη γενοκτονία Ελλήνων και Αρμενίων, στα γκουλάγκ, στις μαζικές δολοφονίες, αλλά και στις μεμονωμένες δήθεν συμβολικές ανθρωποκτονίες από τρομοκράτες. Ο Ντοστογιέφσκι ήταν διορατικός ως προς τα αποτελέσματα του μίσους και του μηδενισμού, στον οποίο αυτό οδηγεί. Στους "Αδελφούς Καραμάζοφ" ο Ιβάν Καραμάζοφ γαλούχησε με τις μηδενιστικές ιδέες του τον Σμερντιακόφ, και αυτός τις υλοποίησε σκοτώνοντας τον πατέρα του Ιβάν. Τον ρωτά ο Ιβάν αν το έκανε μόνος του, ή μαζί με τον αδελφό του Ντιμίτρι και αυτός του απαντά:
" Όχι Ιβάν, με εσάς σκότωσα τον πατέρα σας, ο Ντιμίτρι είναι εντελώς αθώος… Και γιατί τρέμετε μ' αυτό που ακούτε; Εσείς δεν με μάθατε πως χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται;…".
Πρώτα η Γαλλική Επανάσταση και στη συνέχεια η Ρωσική εξήγγειλαν τον θάνατο του Θεού και την "απόλυτη ελευθερία", χωρίς δεσμεύσεις, χωρίς αναστολές. Δίδαξαν το μίσος στους "εχθρούς", εν ονόματι της δικαιοσύνης. Αυτή η "απεριόριστη ελευθερία" οδήγησε στον "απεριόριστο δεσποτισμό", όπως σημειώνει ο Μπερντιάγεφ. Και όπως γράφει ο ιδιοφυής ποιητής και στοχαστής Γιώργος Σαραντάρης "Το άτομο θέλοντας την αυθαιρεσία του, ζητά την ελευθερία του να την αντλήσει από τη φύση και δεν νιώθει πως κάνοντας έτσι, ακριβώς τότε παραλύει την πραγματική ελευθερία του…". Η άρνηση του Θεού και ο μηδενισμός είναι αποκλειστικό ιδίωμα των αρνητών του Χριστιανισμού, γιατί μόνο ο Χριστός δίδαξε την ελευθερία, μέσα στην οποία μπορεί κάποιος να τον αρνηθεί και να τον προδώσει. Κατά τον Ντοστογιέφσκι η ύπαρξη του κακού είναι η απόδειξη της υπάρξεως του Θεού. Ο Θεός υπάρχει, επειδή υπάρχει η ελευθερία. Ο Χριστός ανέχεται και συγχωρεί τον εχθρό του, οι άθεοι τον εξοντώνουν. Ο σαρκικός άνθρωπος βρίσκεται πάντα εγκλωβισμένος στο μίσος και στη βία, νομίζοντας, ο αφελής, ότι τα εγκλήματά του είναι πράξεις δικαιοσύνης και ελευθερίας, γιατί δεν κατανοεί ή θεωρεί ανέφικτο και εξωπραγματικό τον Υπέρτατο Νόμο της Ζωής, όπως τον όρισε ο Θεάνθρωπος Ιησούς, που είναι η Αγάπη και προς τους εχθρούς ακόμη.
Θα ερωτήσει κανείς χριστιανοί, ίσως και κληρικοί, δεν μισούν; Η απάντηση είναι ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιοι "Χριστιανοί" που μισούν, που επιδίωξαν ή κι επιδιώκουν να εξοντώσουν συνάνθρωπό τους ψυχικά ή / και βιολογικά. Όμως στο θέμα αυτό η διαφορά του χριστιανού από τον άθεο είναι χαώδης. Ο Χριστιανός που μισεί δεν είναι Χριστιανός, απλώς λέγει φαρισαϊκά πως είναι. Οι λόγοι του Χριστού, ότι "ο μη αγαπών με τους λόγους μου ου τηρεί" (Ιωαν. ιδ' 24) και του Ευαγγελιστή Ιωάννη "και εν τούτω γινώσκομεν ότι εγνώκαμεν αυτόν, εάν τας εντολάς αυτού τηρώμεν. Ο λέγων έγνωκα αυτόν και τας εντολάς αυτού μη τηρών ψεύστης εστίν και εν τούτω η αλήθεια ουκ εστίν" (Α' Ιωαν. β' 3-4) είναι σαφείς και απόλυτοι. Αντίθετα ο άθεος και μηδενιστής βιωματικά μισεί, μισεί επειδή είναι άθεος και μηδενιστής.
Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Πηγή:proskynitis
ΕτικέτεςΩφέλιμα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!