Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013
Print PDF
Γράφει ὁ Ἀπόστολος Διαμαντὴς
Παρατηρῶ μὲ ἀπορία τὸ μένος ἐναντίον τῶν θρησκευτικῶν. Πρόκειται γιὰ ἕναν ἄγονο καὶ ξεπερασμένο ἀντικληρικαλισμό, ξένο ἐντελῶς τόσο μὲ τὴν ἑλληνικὴ παράδοση καὶ τὶς πεποιθήσεις τοῦ λαοῦ -ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ μόνος ἁρμόδιος νὰ ἀποφασίζει τί θὰ διδάσκεται στὸ σχολεῖο, πῶς θὰ εἶναι τὸ Σύνταγμά του καὶ σὲ τί Θεὸ θὰ πιστεύει- ὅσο καὶ μὲ τὴν εὐρωπαϊκὴ πραγματικότητα. Ὅσοι ἀνακινοῦν μὲ αὐτὸν τὸν φανατισμένο τρόπο τὸ ζήτημα τῶν θρησκευτικῶν δὲν γνωρίζουν ὄχι μόνο τὸ ἴδιο τὸ ζήτημα, ἀλλὰ οὔτε καν τὴν εὐρωπαϊκὴ πολιτικὴ ἱστορία καὶ πραγματικότητα.
Τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ποὺ διδάσκεται στὰ ἑλληνικὰ σχολεῖα δὲν εἶναι μάθημα κατήχησης, ὅπως λέει ἡ κὰ Ρεπούση καὶ ὡς βουλευτὴς θὰ ὄφειλε νὰ τὸ γνωρίζει. Ποῦ τὴν εἶδε τὴν κατήχηση; Κατήχηση κάνουμε στὸ κατηχητικό. Στὸ σχολεῖο ὁ θεολόγος διδάσκει συνήθως ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία -Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι, Καινὴ Διαθήκη κ.λπ.- καὶ στὸ Λύκειο ἕνα μεῖγμα θρησκειολογίας. Αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι καὶ τὸ πρόβλημα. Τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, τὸ ὁποῖο ἡ κὰ Ρεπούση θέλει νὰ τὸ κάνει θρησκειολογία, εἶναι ἤδη θρησκειολογία καὶ μάλιστα τῆς κακιᾶς ὥρας. Ὀρθόδοξη κατήχηση δὲν ὑπάρχει φυσικὰ πουθενὰ καὶ δὲν ὑπάρχει οὔτε καν ὀρθόδοξη δογματική.
Δυστυχῶς ἡ ἐκπαίδευση στὴν Ἑλλάδα ἔχει κόψει ὁριστικά τους δεσμούς της μὲ τὴν ἑλληνικὴ γραμματεία. Τὰ θρησκευτικὰ ποὺ διδάσκονται στὸ σχολεῖο, ἀντὶ νὰ εἶναι ἕνα μάθημα πρόσβασης στὰ κείμενα τῶν Ἑλλήνων Πατέρων, εἶναι ἕνα μάθημα ἠθικολογικῆς ὑφῆς, μία θρησκειολογία ποὺ δὲν ἐνδιαφέρει κανέναν. Τί νόημα ἔχει νὰ ξέρει ὁ πιτσιρικὰς ἀπὸ τὰ Τρίκαλα τί λέει στὴν προσευχὴ τοῦ ὁ βουδιστής, ὅταν δὲν ἔχει διαβάσει οὔτε μία σειρὰ ἀπὸ τὸν Γρηγόριο τὸν Θεολόγο; Ὅταν δὲν ξέρει τί λέει ἡ λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου;
Αὐτὸς ὁ μανιακὸς ἑλληνικὸς ἀντικληρικαλισμός, ποὺ ξαφνικὰ θυμήθηκε νὰ τὰ βάλει μὲ τοὺς παπάδες -τοὺς Ἕλληνες μάλιστα παπάδες, ποὺ εἶναι καὶ ἀξιαγάπητοι καὶ σεβαστοὶ ἀπὸ ὅλους- δὲν συνάδει οὔτε καν μὲ τὰ εὐρωπαϊκὰ δεδομένα. Στὶς μεγάλες πόλεις τῆς Δύσης ὑπάρχουν πανεπιστήμια ὁλόκληρα γιὰ θεολογικὲς σπουδές, τὰ ὁποία ἀνθίζουν. Οἱ συζητήσεις γιὰ τὶς σχέσεις τοῦ λόγου μὲ τὴν πίστη εἶναι σήμερα στὴ δύση τὸ πιὸ φλέγον ζήτημα, μὲ κορυφαῖο παράδειγμα τὸν διάλογο τοῦ Χάμπερμας μὲ τὸν Πάπα. Καί, φυσικά, κανένας Ἰταλὸς ἢ ἀκόμη καὶ Γάλλος δὲν διανοήθηκε νὰ βγάλει ἀπὸ τὴν ἐκπαίδευσή του τὸν Αὐγουστίνο ἢ τὸν Ἀκινάτη.
Μόνον ἐμεῖς θέλουμε νὰ βγάλουμε ἀπὸ τὰ σχολεῖα μας τὸν Μέγα Βασίλειο καὶ στὴ θέση του νὰ βάλουμε τὴν κὰ Ρεπούση καὶ τὸ ἔργο της.
* Ὁ Ἀπόστολος Διαμαντὴς εἶναι Πανεπιστημιακὸς καὶ συγγραφέας.
Παρατηρῶ μὲ ἀπορία τὸ μένος ἐναντίον τῶν θρησκευτικῶν. Πρόκειται γιὰ ἕναν ἄγονο καὶ ξεπερασμένο ἀντικληρικαλισμό, ξένο ἐντελῶς τόσο μὲ τὴν ἑλληνικὴ παράδοση καὶ τὶς πεποιθήσεις τοῦ λαοῦ -ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ μόνος ἁρμόδιος νὰ ἀποφασίζει τί θὰ διδάσκεται στὸ σχολεῖο, πῶς θὰ εἶναι τὸ Σύνταγμά του καὶ σὲ τί Θεὸ θὰ πιστεύει- ὅσο καὶ μὲ τὴν εὐρωπαϊκὴ πραγματικότητα. Ὅσοι ἀνακινοῦν μὲ αὐτὸν τὸν φανατισμένο τρόπο τὸ ζήτημα τῶν θρησκευτικῶν δὲν γνωρίζουν ὄχι μόνο τὸ ἴδιο τὸ ζήτημα, ἀλλὰ οὔτε καν τὴν εὐρωπαϊκὴ πολιτικὴ ἱστορία καὶ πραγματικότητα.
Τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ποὺ διδάσκεται στὰ ἑλληνικὰ σχολεῖα δὲν εἶναι μάθημα κατήχησης, ὅπως λέει ἡ κὰ Ρεπούση καὶ ὡς βουλευτὴς θὰ ὄφειλε νὰ τὸ γνωρίζει. Ποῦ τὴν εἶδε τὴν κατήχηση; Κατήχηση κάνουμε στὸ κατηχητικό. Στὸ σχολεῖο ὁ θεολόγος διδάσκει συνήθως ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία -Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι, Καινὴ Διαθήκη κ.λπ.- καὶ στὸ Λύκειο ἕνα μεῖγμα θρησκειολογίας. Αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι καὶ τὸ πρόβλημα. Τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, τὸ ὁποῖο ἡ κὰ Ρεπούση θέλει νὰ τὸ κάνει θρησκειολογία, εἶναι ἤδη θρησκειολογία καὶ μάλιστα τῆς κακιᾶς ὥρας. Ὀρθόδοξη κατήχηση δὲν ὑπάρχει φυσικὰ πουθενὰ καὶ δὲν ὑπάρχει οὔτε καν ὀρθόδοξη δογματική.
Στὴν οὐσία εἶναι ἕνας καλὰ κρυμμένος προτεσταντισμός, μὲ μία ἀφόρητη ἠθικολογία, τὴν ὁποία φυσικὰ τὰ παιδιὰ....οὔτε νὰ ἀκούσουν δὲν θέλουν. Κατήχηση ἐξάλλου δὲν ὑπάρχει ὡς ἔννοια στὴν ὀρθόδοξη παράδοση, αὐτὰ εἶναι προτεσταντικὲς λογικές. Κατηχητικὸ ὑπῆρχε στὴν Ἑλλάδα πρὶν 50 χρόνια, ὡς ἀποτέλεσμα τῆς δράσης παραεκκλησιαστικῶν ὀργανώσεων προτεσταντικοῦ τύπου, καθὼς ἡ ἑλληνικὴ ἐκκλησία εἶχε στὶς παρυφὲς τῆς τέτοιες τάσεις. Ὅσοι ἀσχολοῦνται μὲ τὰ ζητήματα αὐτὰ γνωρίζουν καλὰ τὴ δράση τῆς Ζωῆς καὶ τῶν ἄλλων ὀργανώσεων. Τέτοια παρέμβαση δὲν ὑφίσταται στὸ ἑλληνικὸ σχολεῖο, ἐδῶ καὶ μισὸ αἰώνα. Κατηχητικὸ δὲν ὑπάρχει.
Ἑπομένως τὸ βασικὸ ἐπιχείρημα τῶν φανατικῶν ἀντικληρικαλιστῶν στὴν Ἑλλάδα εἶναι σαθρό. Τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ὅμως δὲν εἶναι ἕνα μάθημα δευτερεῦον, οὔτε εἶναι ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο μᾶς ἐμποδίζει νὰ μάθουμε φυσικὴ καὶ χημεία. Εἶναι ἕνα ἀντικείμενο κρίσιμο γιὰ τὴν κατανόηση τόσο τῆς βυζαντινῆς γραμματείας καὶ φιλοσοφίας, ὅσο καὶ τῆς δυτικῆς μεσαιωνικῆς σκέψης. Ποιὰ θὰ εἶναι τὰ ἐφόδια ἑνὸς βυζαντινολόγου καὶ μεσαιωνολόγου, ἐὰν στὸ Λύκειο δὲν ἔχει διδαχθεῖ ἡ πατερικὴ γραμματεία; Πῶς θὰ ἀντιληφθεῖ ὁ εἰδικός της μεσαιωνικῆς καὶ τῆς βυζαντινῆς ἱστορίας τὴ σύζευξη ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ποῦ ἀποτελεῖ τὸ θεμέλιό του δυτικοῦ πολιτισμοῦ; Πῶς θὰ διαβάσει ὁ φιλόλογος Παπαδιαμάντη, ἐὰν δὲν γνωρίζει τὴν ἐκκλησιαστικὴ γλώσσα; Πῶς θὰ γίνει ἀντιληπτὴ ἡ σύγκρουση τοῦ πλατωνικοῦ Πλήθωνα μὲ τὸν ἀριστοτελικὸ Σχολάριο, ἐὰν ὁ μαθητὴς δὲν ἔχει ἔρθει σὲ ἐπαφὴ μὲ τὸ ἔργο τους; Πῶς θὰ κατανοήσει ὁ ἱστορικὸς τὴν ἱστορία τοῦ μοναχισμοῦ ποὺ καθόρισε τὴ βυζαντινὴ ἱστορία, ἀλλὰ καὶ τὴν περίοδο τῆς τουρκοκρατίας, ἐὰν δὲν μπορεῖ νὰ διαβάσει τὸν Νικόδημο Ἁγιορίτη καὶ τὸν Γρηγόριο Παλαμά; Πῶς θὰ καταλάβει ὁ φιλόλογος τὸν Οὐμπέρτο Ἔκο ποὺ εἶναι εἰδικὸς στὸν Ἀκινάτη, ἐὰν δὲν ξέρει τὸν ἀριστοτελισμὸ τῶν Ἑλλήνων Πατέρων, τοῦ Ἰωάννη Δαμασκηνοῦ, τοῦ Μεγάλου Βασιλείου καὶ τοῦ Γρηγορίου Νύσσης; Πῶς θὰ κατανοήσει τὸν Σεφέρη ποῦ μιλάει γιὰ τοὺς μυστικοὺς πατέρες; Πῶς θὰ διαβάσει Λορεντζάτο καὶ Κόντογλου, ἐὰν δὲν ξέρει ὀρθόδοξη θεολογία; Πῶς θὰ καταλάβει τὴ βυζαντινὴ τέχνη; Ποιὸς θὰ τοῦ τὰ μάθει αὐτά; Ἡ Ρεπούση μὲ τὸν Ψαριανό;
Ἑπομένως τὸ βασικὸ ἐπιχείρημα τῶν φανατικῶν ἀντικληρικαλιστῶν στὴν Ἑλλάδα εἶναι σαθρό. Τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ὅμως δὲν εἶναι ἕνα μάθημα δευτερεῦον, οὔτε εἶναι ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο μᾶς ἐμποδίζει νὰ μάθουμε φυσικὴ καὶ χημεία. Εἶναι ἕνα ἀντικείμενο κρίσιμο γιὰ τὴν κατανόηση τόσο τῆς βυζαντινῆς γραμματείας καὶ φιλοσοφίας, ὅσο καὶ τῆς δυτικῆς μεσαιωνικῆς σκέψης. Ποιὰ θὰ εἶναι τὰ ἐφόδια ἑνὸς βυζαντινολόγου καὶ μεσαιωνολόγου, ἐὰν στὸ Λύκειο δὲν ἔχει διδαχθεῖ ἡ πατερικὴ γραμματεία; Πῶς θὰ ἀντιληφθεῖ ὁ εἰδικός της μεσαιωνικῆς καὶ τῆς βυζαντινῆς ἱστορίας τὴ σύζευξη ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ποῦ ἀποτελεῖ τὸ θεμέλιό του δυτικοῦ πολιτισμοῦ; Πῶς θὰ διαβάσει ὁ φιλόλογος Παπαδιαμάντη, ἐὰν δὲν γνωρίζει τὴν ἐκκλησιαστικὴ γλώσσα; Πῶς θὰ γίνει ἀντιληπτὴ ἡ σύγκρουση τοῦ πλατωνικοῦ Πλήθωνα μὲ τὸν ἀριστοτελικὸ Σχολάριο, ἐὰν ὁ μαθητὴς δὲν ἔχει ἔρθει σὲ ἐπαφὴ μὲ τὸ ἔργο τους; Πῶς θὰ κατανοήσει ὁ ἱστορικὸς τὴν ἱστορία τοῦ μοναχισμοῦ ποὺ καθόρισε τὴ βυζαντινὴ ἱστορία, ἀλλὰ καὶ τὴν περίοδο τῆς τουρκοκρατίας, ἐὰν δὲν μπορεῖ νὰ διαβάσει τὸν Νικόδημο Ἁγιορίτη καὶ τὸν Γρηγόριο Παλαμά; Πῶς θὰ καταλάβει ὁ φιλόλογος τὸν Οὐμπέρτο Ἔκο ποὺ εἶναι εἰδικὸς στὸν Ἀκινάτη, ἐὰν δὲν ξέρει τὸν ἀριστοτελισμὸ τῶν Ἑλλήνων Πατέρων, τοῦ Ἰωάννη Δαμασκηνοῦ, τοῦ Μεγάλου Βασιλείου καὶ τοῦ Γρηγορίου Νύσσης; Πῶς θὰ κατανοήσει τὸν Σεφέρη ποῦ μιλάει γιὰ τοὺς μυστικοὺς πατέρες; Πῶς θὰ διαβάσει Λορεντζάτο καὶ Κόντογλου, ἐὰν δὲν ξέρει ὀρθόδοξη θεολογία; Πῶς θὰ καταλάβει τὴ βυζαντινὴ τέχνη; Ποιὸς θὰ τοῦ τὰ μάθει αὐτά; Ἡ Ρεπούση μὲ τὸν Ψαριανό;
Δυστυχῶς ἡ ἐκπαίδευση στὴν Ἑλλάδα ἔχει κόψει ὁριστικά τους δεσμούς της μὲ τὴν ἑλληνικὴ γραμματεία. Τὰ θρησκευτικὰ ποὺ διδάσκονται στὸ σχολεῖο, ἀντὶ νὰ εἶναι ἕνα μάθημα πρόσβασης στὰ κείμενα τῶν Ἑλλήνων Πατέρων, εἶναι ἕνα μάθημα ἠθικολογικῆς ὑφῆς, μία θρησκειολογία ποὺ δὲν ἐνδιαφέρει κανέναν. Τί νόημα ἔχει νὰ ξέρει ὁ πιτσιρικὰς ἀπὸ τὰ Τρίκαλα τί λέει στὴν προσευχὴ τοῦ ὁ βουδιστής, ὅταν δὲν ἔχει διαβάσει οὔτε μία σειρὰ ἀπὸ τὸν Γρηγόριο τὸν Θεολόγο; Ὅταν δὲν ξέρει τί λέει ἡ λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου;
Αὐτὸς ὁ μανιακὸς ἑλληνικὸς ἀντικληρικαλισμός, ποὺ ξαφνικὰ θυμήθηκε νὰ τὰ βάλει μὲ τοὺς παπάδες -τοὺς Ἕλληνες μάλιστα παπάδες, ποὺ εἶναι καὶ ἀξιαγάπητοι καὶ σεβαστοὶ ἀπὸ ὅλους- δὲν συνάδει οὔτε καν μὲ τὰ εὐρωπαϊκὰ δεδομένα. Στὶς μεγάλες πόλεις τῆς Δύσης ὑπάρχουν πανεπιστήμια ὁλόκληρα γιὰ θεολογικὲς σπουδές, τὰ ὁποία ἀνθίζουν. Οἱ συζητήσεις γιὰ τὶς σχέσεις τοῦ λόγου μὲ τὴν πίστη εἶναι σήμερα στὴ δύση τὸ πιὸ φλέγον ζήτημα, μὲ κορυφαῖο παράδειγμα τὸν διάλογο τοῦ Χάμπερμας μὲ τὸν Πάπα. Καί, φυσικά, κανένας Ἰταλὸς ἢ ἀκόμη καὶ Γάλλος δὲν διανοήθηκε νὰ βγάλει ἀπὸ τὴν ἐκπαίδευσή του τὸν Αὐγουστίνο ἢ τὸν Ἀκινάτη.
Μόνον ἐμεῖς θέλουμε νὰ βγάλουμε ἀπὸ τὰ σχολεῖα μας τὸν Μέγα Βασίλειο καὶ στὴ θέση του νὰ βάλουμε τὴν κὰ Ρεπούση καὶ τὸ ἔργο της.
* Ὁ Ἀπόστολος Διαμαντὴς εἶναι Πανεπιστημιακὸς καὶ συγγραφέας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!