Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013
Print PDF
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Λίγοι είναι εκείνοι που έρχονται στην εκκλησία. Ποια είναι, άραγε η αιτία αυτού του φαινομένου;
Οι μάρτυρες έχυσαν το αίμα τους για την Αλήθεια, και εσύ λογαριάζεις μία τόσο μικρή απόσταση; Εκείνοι θυσιάσαν τη ζωή τους για το Χριστό, και εσύ δεν θέλεις ούτε λίγο να κοπιάσεις; Ο Κύριος πέθανε για χάρη σου, και εσύ Τον περιφρονείς; Γιορτάζουμε μνήμες αγίων, κι εσύ βαριέσαι να έρθεις στο ναό, προτιμώντας να κάθεσαι στο σπίτι σου; Και όμως, πρέπει να έρθεις, για να δεις το διάβολο να νικιέται, τον άγιο να νικάει, το Θεό να δοξάζεται και την Εκκλησία να θριαμβεύει.
«Μα είμαι αμαρτωλός και δεν τολμώ να αντικρύσω τον άγιο» λες. Ακριβώς επειδή είσαι αμαρτωλός, έλα εδώ για να γίνεις δίκαιος. Ή μήπως δεν γνωρίζεις, ότι και αυτοί που στέκονται μπροστά στο ιερό θυσιαστήριο, έχουν διαπράξει αμαρτίες; Και εμείς, που σας διδάσκουμε από τον άμβωνα, είμαστε αμαρτωλοί. Αλλά δεν απελπιζόμαστε, γιατί ο Θεός είναι φιλάνθρωπος, όχι μισάνθρωπος. Γι’ αυτό οικονόμησε να υποφέρουν και οι ιερείς από κάποια πάθη, ώστε να κατανοούν την ανθρώπινη αδυναμία και να συγχωρούν τους άλλους.
Τι θλιβερό! Στους χορούς και στις διασκεδάσεις τρέχουμε πρόθυμα. Τις ανοησίες των τραγουδιστών τις ακούμε με ευχαρίστηση. Τις αισχρολογίες των ηθοποιών τις απολαμβάνουμε για ώρες, δίχως να βαριόμαστε. Και μόνο όταν μιλάει ο Θεός, με τα στόματα των προφητών και των αποστόλων, χασμουριόμαστε, ξυνόμαστε και ζαλιζόμαστε.
Μα και στα ιπποδρόμια, θεατές από τη βροχή, τρέχουν οι περισσότεροι, σαν μανιακοί, ακόμα και όταν βρέχει ραγδαία, ακόμα και όταν ο άνεμος σηκώνει τα πάντα. Δεν λογαριάζουν ούτε την κακοκαιρία ούτε το κρύο ούτε την απόσταση. Τίποτα δεν τους κρατάει στο σπίτι τους. Όταν όμως πρόκειται να πάνε στην εκκλησία, τότε και το ψιλόβροχο τους γίνεται εμπόδιο. Και αν τους ρωτήσεις, ποιος είναι ο Αμώς ή ο Οβδιού, πόσοι είναι οι προφήτες ή οι απόστολοι, δεν μπορούν να ανοίξουν το στόμα τους. Για τ’ άλογα όμως και τους αναβάτες, για τους σοφιστές και τους ρήτορες, για τους τραγουδιστές και τους ηθοποιούς μπορούν να σε πληροφορήσουν με κάθε λεπτομέρεια.
Είναι κατάσταση αυτή;
Πολλές φορές σας συμβούλευσα να μην πηγαίνετε σε κέντρα αισχρών διασκεδάσεων. Με ακούσατε μα δεν υπακούσατε!
Ωστόσο, μην ντραπείτε να έρθετε πάλι και να με ξανακούσετε. Δεν ερχόσουνα έως τώρα στην εκκλησία; Έλα από σήμερα! Ήρθες και αξιώθηκες να συναντήσεις τον Χριστό; Μη φύγεις, αν δεν τελειώσει η ακολουθία. Αν φύγεις πριν την απόλυση, είσαι ένοχος όσο και ένας δραπέτης! Τόσες μέρες, τόσο χρόνο σπαταλάς για την ικανοποίηση των επιγείων επιθυμιών σου, και μια-δύο ώρες δεν αφιερώνεις στις πνευματικές σου ανάγκες και στο Θεό; πηγαίνεις στα θέατρο και αν δεν τελειώσει η παράσταση, δεν φεύγεις. Μπαίνεις στην εκκλησία στον οίκο του Κυρίου και γυρίζεις την πλάτη στα άχραντα μυστήρια; Φοβήσου τουλάχιστον εκείνον που είπε: « Όποιος καταφρονεί τον Θεό, θα καταφρονηθεί απ’ Αυτόν» (πρβλ. Παροιμ. 13:13).
Αλλά και όσο βρίσκεσαι μέσα στο ναό, η διαγωγή σου είναι απαράδεκτη. Αν παρουσιαστείς σ’ έναν κοσμικό άρχοντα για κάποια υπόθεσή σου, δεν τολμάς ούτε να χαμογελάσεις. Και όταν στέκεσαι μπροστά στον Κύριο του σύμπαντος γελάς άφοβα και αδιάντροπα; Μ΄αυτόν τον τρόπο Τον παροργίζεις περισσότερο απ’ όσο με τις άλλες αμαρτίες σου! Γιατί ο Θεός δεν αποστρέφεται τόσο εκείνους που αμαρτάνουν, όσο εκείνους που δεν ντρέπονται για την αμαρτία τους.
Τι κάνεις άνθρωπε; Στην εκκλησία βρίσκεσαι, και τις γυναικείες ομορφιές περιεργάζεσαι; Πως βεβηλώνεις μ΄έναν τέτοιο τρόπο το ναό του Θεού; Νομίζεις πως η εκκλησία είναι αγορά, ή κάτι χειρότερο πορνείο; Μέσα στην αγορά, μάλιστα, ντρέπεσαι να κοιτάξεις πονηρά μια γυναίκα, και στο ναό την ώρα ακριβώς που ο Θεός ο ίδιος σου μιλάει αποτρέποντάς σε από τέτοια αμαρτήματα μεταβάλεις τα μάτια σου σε όργανα ανομίας και την καρδιά σου σε εργοστάσιο ακολασίας; Καλύτερα να ήσουνα τυφλός παρά να χρησιμοποιείς έτσι τα μάτια σου. Σκέψου, άνθρωπέ μου, μπροστά σε Ποιον στέκεσαι την ώρα της φρικτής μυσταγωγίας και μαζί με ποιους- με Χερουβείμ, με τα Σεραφείμ, με όλες τις ουράνιες δυνάμεις.
Είναι αρκετό για να συνέλθεις, όταν θυμηθείς ότι, ενώ έχεις υλικό σώμα, αξιώθηκες να υμνείς τον Κύριο όλης της κτίσεως μαζί με τους άυλους αγγέλους.
Μη συμμετέχεις λοιπόν, στην ιερή εκείνη υμνωδία με αδιαφορία. Μην έχεις στο νου σου βιοτικές σκέψεις. Διώξε κάθε γήινο λογισμό και ανέβα νοερά στον ουρανό, κοντά στο θρόνο του Θεού. Πέταξε εκεί μαζί με τα Σεραφείμ, φτερούγισε μαζί με τα Χερουβείμ, ψάλε τον τρισάγιο ύμνο στην Παναγία Τριάδα.
Γιορτάζουμε μνήμες αγίων και σχεδόν κανένας δεν παρουσιάζεται στο ναό. Φαίνεται πως η απόσταση παρασύρει τους χριστιανούς στην αμέλεια, ή μάλλον όχι η απόσταση, αλλά η αμέλεια μόνο τους εμποδίζει. Γιατί, όπως τίποτα δεν μπορεί να εμποδίσει αυτόν που έχει αγαθή προαίρεση και ζήλο να κάνει κάτι, έτσι και τον αμελή, τον ράθυμο και αναβλητικό, όλα μπορούν να τον εμποδίσουν.
Από το βιβλίο: "Θέματα ζωής" Κεφάλαιον "Εκκλησιασμός και η συμμετοχή στα άγια μυστήρια" Έκδοσις Ι.Μ. Παρακλήτου
Λίγοι είναι εκείνοι που έρχονται στην εκκλησία. Ποια είναι, άραγε η αιτία αυτού του φαινομένου;
Οι μάρτυρες έχυσαν το αίμα τους για την Αλήθεια, και εσύ λογαριάζεις μία τόσο μικρή απόσταση; Εκείνοι θυσιάσαν τη ζωή τους για το Χριστό, και εσύ δεν θέλεις ούτε λίγο να κοπιάσεις; Ο Κύριος πέθανε για χάρη σου, και εσύ Τον περιφρονείς; Γιορτάζουμε μνήμες αγίων, κι εσύ βαριέσαι να έρθεις στο ναό, προτιμώντας να κάθεσαι στο σπίτι σου; Και όμως, πρέπει να έρθεις, για να δεις το διάβολο να νικιέται, τον άγιο να νικάει, το Θεό να δοξάζεται και την Εκκλησία να θριαμβεύει.
«Μα είμαι αμαρτωλός και δεν τολμώ να αντικρύσω τον άγιο» λες. Ακριβώς επειδή είσαι αμαρτωλός, έλα εδώ για να γίνεις δίκαιος. Ή μήπως δεν γνωρίζεις, ότι και αυτοί που στέκονται μπροστά στο ιερό θυσιαστήριο, έχουν διαπράξει αμαρτίες; Και εμείς, που σας διδάσκουμε από τον άμβωνα, είμαστε αμαρτωλοί. Αλλά δεν απελπιζόμαστε, γιατί ο Θεός είναι φιλάνθρωπος, όχι μισάνθρωπος. Γι’ αυτό οικονόμησε να υποφέρουν και οι ιερείς από κάποια πάθη, ώστε να κατανοούν την ανθρώπινη αδυναμία και να συγχωρούν τους άλλους.
Τι θλιβερό! Στους χορούς και στις διασκεδάσεις τρέχουμε πρόθυμα. Τις ανοησίες των τραγουδιστών τις ακούμε με ευχαρίστηση. Τις αισχρολογίες των ηθοποιών τις απολαμβάνουμε για ώρες, δίχως να βαριόμαστε. Και μόνο όταν μιλάει ο Θεός, με τα στόματα των προφητών και των αποστόλων, χασμουριόμαστε, ξυνόμαστε και ζαλιζόμαστε.
Μα και στα ιπποδρόμια, θεατές από τη βροχή, τρέχουν οι περισσότεροι, σαν μανιακοί, ακόμα και όταν βρέχει ραγδαία, ακόμα και όταν ο άνεμος σηκώνει τα πάντα. Δεν λογαριάζουν ούτε την κακοκαιρία ούτε το κρύο ούτε την απόσταση. Τίποτα δεν τους κρατάει στο σπίτι τους. Όταν όμως πρόκειται να πάνε στην εκκλησία, τότε και το ψιλόβροχο τους γίνεται εμπόδιο. Και αν τους ρωτήσεις, ποιος είναι ο Αμώς ή ο Οβδιού, πόσοι είναι οι προφήτες ή οι απόστολοι, δεν μπορούν να ανοίξουν το στόμα τους. Για τ’ άλογα όμως και τους αναβάτες, για τους σοφιστές και τους ρήτορες, για τους τραγουδιστές και τους ηθοποιούς μπορούν να σε πληροφορήσουν με κάθε λεπτομέρεια.
Είναι κατάσταση αυτή;
Πολλές φορές σας συμβούλευσα να μην πηγαίνετε σε κέντρα αισχρών διασκεδάσεων. Με ακούσατε μα δεν υπακούσατε!
Ωστόσο, μην ντραπείτε να έρθετε πάλι και να με ξανακούσετε. Δεν ερχόσουνα έως τώρα στην εκκλησία; Έλα από σήμερα! Ήρθες και αξιώθηκες να συναντήσεις τον Χριστό; Μη φύγεις, αν δεν τελειώσει η ακολουθία. Αν φύγεις πριν την απόλυση, είσαι ένοχος όσο και ένας δραπέτης! Τόσες μέρες, τόσο χρόνο σπαταλάς για την ικανοποίηση των επιγείων επιθυμιών σου, και μια-δύο ώρες δεν αφιερώνεις στις πνευματικές σου ανάγκες και στο Θεό; πηγαίνεις στα θέατρο και αν δεν τελειώσει η παράσταση, δεν φεύγεις. Μπαίνεις στην εκκλησία στον οίκο του Κυρίου και γυρίζεις την πλάτη στα άχραντα μυστήρια; Φοβήσου τουλάχιστον εκείνον που είπε: « Όποιος καταφρονεί τον Θεό, θα καταφρονηθεί απ’ Αυτόν» (πρβλ. Παροιμ. 13:13).
Αλλά και όσο βρίσκεσαι μέσα στο ναό, η διαγωγή σου είναι απαράδεκτη. Αν παρουσιαστείς σ’ έναν κοσμικό άρχοντα για κάποια υπόθεσή σου, δεν τολμάς ούτε να χαμογελάσεις. Και όταν στέκεσαι μπροστά στον Κύριο του σύμπαντος γελάς άφοβα και αδιάντροπα; Μ΄αυτόν τον τρόπο Τον παροργίζεις περισσότερο απ’ όσο με τις άλλες αμαρτίες σου! Γιατί ο Θεός δεν αποστρέφεται τόσο εκείνους που αμαρτάνουν, όσο εκείνους που δεν ντρέπονται για την αμαρτία τους.
Τι κάνεις άνθρωπε; Στην εκκλησία βρίσκεσαι, και τις γυναικείες ομορφιές περιεργάζεσαι; Πως βεβηλώνεις μ΄έναν τέτοιο τρόπο το ναό του Θεού; Νομίζεις πως η εκκλησία είναι αγορά, ή κάτι χειρότερο πορνείο; Μέσα στην αγορά, μάλιστα, ντρέπεσαι να κοιτάξεις πονηρά μια γυναίκα, και στο ναό την ώρα ακριβώς που ο Θεός ο ίδιος σου μιλάει αποτρέποντάς σε από τέτοια αμαρτήματα μεταβάλεις τα μάτια σου σε όργανα ανομίας και την καρδιά σου σε εργοστάσιο ακολασίας; Καλύτερα να ήσουνα τυφλός παρά να χρησιμοποιείς έτσι τα μάτια σου. Σκέψου, άνθρωπέ μου, μπροστά σε Ποιον στέκεσαι την ώρα της φρικτής μυσταγωγίας και μαζί με ποιους- με Χερουβείμ, με τα Σεραφείμ, με όλες τις ουράνιες δυνάμεις.
Είναι αρκετό για να συνέλθεις, όταν θυμηθείς ότι, ενώ έχεις υλικό σώμα, αξιώθηκες να υμνείς τον Κύριο όλης της κτίσεως μαζί με τους άυλους αγγέλους.
Μη συμμετέχεις λοιπόν, στην ιερή εκείνη υμνωδία με αδιαφορία. Μην έχεις στο νου σου βιοτικές σκέψεις. Διώξε κάθε γήινο λογισμό και ανέβα νοερά στον ουρανό, κοντά στο θρόνο του Θεού. Πέταξε εκεί μαζί με τα Σεραφείμ, φτερούγισε μαζί με τα Χερουβείμ, ψάλε τον τρισάγιο ύμνο στην Παναγία Τριάδα.
Γιορτάζουμε μνήμες αγίων και σχεδόν κανένας δεν παρουσιάζεται στο ναό. Φαίνεται πως η απόσταση παρασύρει τους χριστιανούς στην αμέλεια, ή μάλλον όχι η απόσταση, αλλά η αμέλεια μόνο τους εμποδίζει. Γιατί, όπως τίποτα δεν μπορεί να εμποδίσει αυτόν που έχει αγαθή προαίρεση και ζήλο να κάνει κάτι, έτσι και τον αμελή, τον ράθυμο και αναβλητικό, όλα μπορούν να τον εμποδίσουν.
Από το βιβλίο: "Θέματα ζωής" Κεφάλαιον "Εκκλησιασμός και η συμμετοχή στα άγια μυστήρια" Έκδοσις Ι.Μ. Παρακλήτου
ΕτικέτεςΑπορίες,Εκκλησιασμός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!