Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013
Print PDF
Άγιος Νεκτάριος |
ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΚΟΗΣ
Παρακοή είναι η απείθεια πρός δοθείσαν εντολήν. Η παρακοή είναι ασέβεια πρός τόν δόντα τήν εντολήν. Η παρακοή είναι αθέτησις του κύρους τής εντολής. Η παρακοή είναι ενέργεια πρός επικράτησιν τού ιδίου θελήματος, είναι τάσις πρός ανεξαρτησίαν, είναι διάθεσις πρός αυτενέργειαν.
Ο παρήκοος καταφρονεί τού νομοδότου και αντιτάσσεται τώ θελήματι αυτού . αρέσκεται εν τή αναρχία και τέρπεται εν αταξία.
Ο παρήκοος αγαπά τά άθεσμα καί εντρυφά εν τή αμαρτία ουκ ανέχεται εξουσίαν καί ουκ οίδε πειθαρχείν.
Οι παρήκοοι εισιν άφρονες, διότι αφροσύνη μεγίστη τό μή πείθεσθαι τοίς νόμοις. Συσσωρεύουσι κακά επί ταίς κεφαλαίς αυτών, εισίν άθλιοι και ελεεινοί, και κακώς διανύουσι τον εαυτόν βίον.
Ο μή εισακούων φωνής Κυρίου τού Θεού αυτού καί μή φυλάσσων πάσας τάς εντολάς αυτού, ούτος αθετεί νόμον Θεού καί η οργή Κυρίου θέλει καταλάβει αυτόν.
ΠΕΡΙ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΣ
Η πλεονεξία είναι άπιστος μανία ενθουσιώσα τήν ακόρεστον ψυχήν πρός επαύξησιν τής κειμένης ουσίας . τόσον δε ανάπτει εν τη ψυχή σφοδρόν έρωτα πρός τά απόντα, ώστε αμελεί αυτή τών ληφθέντων.
ΠΕΡΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΔΡΩΝ
Πνευματικός ανήρ εστιν ο κατά τήν αρετή τέλειος, ο υπερβάς τούς τής φύσεως νόμους και μηδέν ανθρώπινον φρονῶν.
Ὁ πνευματικὸς πρῶτον γινώσκει αὐτὸς τὰ πνευματικά, δεύτερον ἐπιτελεῖ ἀκριβῶς καὶ τρίτον δύναται θεοπρεπῶς νὰ παραδώσῃ τὰ παρὰ τῇ ἀληθείᾳ κεκρυμμένα.
ΠΕΡΙ ΠΟΛΥΛΟΓΙΑΣ Ή ΦΛΥΑΡΙΑΣ
Η φλυαρία είναι θρόνος τής κενοδοξίας, εν ώ καθήμενος ο κενόδοξος φημίζει εαυτόν. Ο πολύς εν ρήμασιν γενόμενος επαχθής καί τοίς φίλοις. Εκ τής πολυλογίας ουκ εκφεύξεται αμαρτία.
ΠΕΡΙ ΠΟΝΗΡΙΑΣ & ΠΟΝΗΡΩΝ
Η πονηρία είναι διάθεσις τής ψυχής καθ' ήν ο άνθρωπος προαιρείται και πράτει το εναντίον πρός το θείον θέλημα.
ΠΕΡΙ ΠΡΑΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ
Η πραότης καθιστά τόν άνθρωπον εικόνα τού πράου Ιησού, ός θερμαίνει τήν καρδίαν αυτού. Η πραότης παρακολουθείται υπό της ταπεινοφροσύνης, της ανεξικακίας και της υπομονής.
Ο πράος είναι ευμενής και εύνους πρός πάντας και πρός τους αμαρτάνοντας επιεικώς φέρεται· ο πράος ουκ ονειδίζει, ουχ υβρίζει, ου βλασφημεί, αλλά μετ' αγάπης επανορθοί τους πταίοντας.
Ο πράος είναι ευμενής και εύνους πρός πάντας και πρός τους αμαρτάνοντας επιεικώς φέρεται· ο πράος ουκ ονειδίζει, ουχ υβρίζει, ου βλασφημεί, αλλά μετ' αγάπης επανορθοί τους πταίοντας.
ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Η προσοχή είναι τού νού επιστασία κινηθέντος πρός κατανόησιν αντικειμένου τινός προσπεσόντος είς τάς αισθήσεις. Η προσοχή είναι το μέσον πάσης γνώσεως.
Η προσοχή παρέχει τόν νού τήν ευκαιρίαν τού διακρίνειν τί το αληθές, τί το ψευδές· τί το ορθόν, τί το μή ορθόν· τί το ωφέλιμον και τί το βλαβερόν· τί αγαθόν, τί κακόν, τί δίκαιον, τί άδικον.
Η προσοχή βοηθεί τόν νού, ίνα ανεύρη μεταξύ φαινομένης ανομοιότητος λανθάνουσαν ομοιότητα . η προσοχή προάγει τίς επιστήμες, αναπτύσει τίς τέχνες, και άγει τά πάντα είς τελειότητα.
Η προσοχή παρέχει τόν νού τήν ευκαιρίαν τού διακρίνειν τί το αληθές, τί το ψευδές· τί το ορθόν, τί το μή ορθόν· τί το ωφέλιμον και τί το βλαβερόν· τί αγαθόν, τί κακόν, τί δίκαιον, τί άδικον.
Η προσοχή βοηθεί τόν νού, ίνα ανεύρη μεταξύ φαινομένης ανομοιότητος λανθάνουσαν ομοιότητα . η προσοχή προάγει τίς επιστήμες, αναπτύσει τίς τέχνες, και άγει τά πάντα είς τελειότητα.
Η προσοχή είναι αρχή σοφίας, η δέ έλειψις αυτής, άγνοια, αμάθεια καί μωρία . η προσοχή κατευθύνει τάς σκέψεις . η προσοχή αποδεικνύει τό δέον γενέσθαι· η προσοχή άγει είς αρετήν.
ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΚΟΗΣ
Παρακοή είναι η απείθεια πρός δοθείσαν εντολήν. Η παρακοή είναι ασέβεια πρός τόν δόντα τήν εντολήν. Η παρακοή είναι αθέτησις του κύρους τής εντολής. Η παρακοή είναι ενέργεια πρός επικράτησιν τού ιδίου θελήματος, είναι τάσις πρός ανεξαρτησίαν, είναι διάθεσις πρός αυτενέργειαν.
Ο παρήκοος καταφρονεί τού νομοδότου και αντιτάσσεται τώ θελήματι αυτού . αρέσκεται εν τή αναρχία και τέρπεται εν αταξία. Ο παρήκοος αγαπά τά άθεσμα καί εντρυφά εν τή αμαρτία ουκ ανέχεται εξουσίαν καί ουκ οίδε πειθαρχείν.
Οι παρήκοοι εισιν άφρονες, διότι αφροσύνη μεγίστη τό μή πείθεσθαι τοίς νόμοις. Συσσωρεύουσι κακά επί ταίς κεφαλαίς αυτών, εισίν άθλιοι και ελεεινοί, και κακώς διανύουσι τον εαυτόν βίον.
Ο μή εισακούων φωνής Κυρίου τού Θεού αυτού καί μή φυλάσσων πάσας τάς εντολάς αυτού, ούτος αθετεί νόμον Θεού καί η οργή Κυρίου θέλει καταλάβει αυτόν.
Ο παρήκοος καταφρονεί τού νομοδότου και αντιτάσσεται τώ θελήματι αυτού . αρέσκεται εν τή αναρχία και τέρπεται εν αταξία. Ο παρήκοος αγαπά τά άθεσμα καί εντρυφά εν τή αμαρτία ουκ ανέχεται εξουσίαν καί ουκ οίδε πειθαρχείν.
Οι παρήκοοι εισιν άφρονες, διότι αφροσύνη μεγίστη τό μή πείθεσθαι τοίς νόμοις. Συσσωρεύουσι κακά επί ταίς κεφαλαίς αυτών, εισίν άθλιοι και ελεεινοί, και κακώς διανύουσι τον εαυτόν βίον.
Ο μή εισακούων φωνής Κυρίου τού Θεού αυτού καί μή φυλάσσων πάσας τάς εντολάς αυτού, ούτος αθετεί νόμον Θεού καί η οργή Κυρίου θέλει καταλάβει αυτόν.
ΠΕΡΙ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΣ
Η πλεονεξία είναι πάθος ψυχής ακορέστου. Με ποτό μέν έσβεσαν τήν τού ποτού όρεξιν, καί με τροφή τήν τής τροφής επιθυμίαν ηκέσαντο, πλεονεξίαν δέ ουκ έσβεσεν αργύριον, ουδέ χρυσίον.
Η πλεονεξία είναι άπιστος μανία ενθουσιώσα τήν ακόρεστον ψυχήν πρός επαύξησιν τής κειμένης ουσίας . τόσον δε ανάπτει εν τη ψυχή σφοδρόν έρωτα πρός τά απόντα, ώστε αμελεί αυτή τών ληφθέντων.
ΕτικέτεςΆγιος Νεκτάριος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!