Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013
Print PDF
Στο Ιερό Προσκύνημα Αγίου Νεκταρίου Καμαρίζης στο Λαύριο,όπου με την Χάρη του Θεού και με τις ευχές του Ποιμενάρχου μου,υπηρετώ όσο και στην Ι. Μονή Αγίου Αθανασίου,όπου η ελαχιστότης μου ηγουμενεύει, καθημερινώς καταφεύγουν ανθρώποι όλων των ηλικιών και των επιπέδων όχι μόνο για να προσκυνήσουν, αλλά πολλοί εξ αυτών και για να εξομολογηθούν, εκδηλώνοντας έμπρακτα με συντριβή την μετάνοια τους. Οι ανθρώποι αυτοί μου δίνουν αφορμή να πούμε λίγα λόγια για την έννοια και την σημασία της Μετάνοιας.
Η πλήρης έννοια της Μετάνοιας είναι η συντριβή της ψυχής για τα αμαρτήματα. Είναι ξύπνημα από το ηθικό λήθαργον. Ο αμαρτωλός ζητά την λύτρωση του από τον πνευματικό θάνατο. Μετάνοια δεν είναι μόνο μεταμέλεια. Είναι πόθος λαχτάρα για τον καλό δρόμο.
Μα τι είναι αμαρτία για την οποία πολύς λόγος γίνεται; Α! το πιο φρικτό πράγμα που υπάρχει πάνω στη γήν. Είναι πνευματικά μεγάλο πράγμα η ζωή μετά την πτώση και τις θλιβερές της συνέπειες. Αλλά ο Θεός βρήκε την λύση. Έτσι με το Τίμιο Αίμα του Λυτρωτού μας ανοίγει τρεχούμενος λογαριασμός! Τώρα μπορούμε να βρούμε την κάθαρση από αυτό το δράμα. Την λύση με τα Μυστήρια της Μετάνοιας και της Θείας Ευχαριστίας. Την ριζική θεραπεία.
Η Αγία Γραφή είναι γεμάτη παραδείγματα γύρω από την μετάνοια η οποία αποτελεί το κλειδί του κηρύγματος της Καινής Διαθήκης. Ο Βαπτιστής Ιωάννης αρχίζει το κήρυγμα του καλώντας τα πλήθη να μετανοήσουν. Ο πρώτος λόγος του Κυρίου στο δημόσιο έργο Του είναι το "Μετανοείτε". Με το Μυστήριο της μετάνοιας βρήκε ο Κύριος και μας έδειξε το συντομότερο μονοπάτι που μας ενώνει με την Βασιλεία Του. Συγχώρηση των αμαρτιών που έχουν διαπραχθεί μετά το Βαπτισμα διά του Πνευματικού. Αυτή η άφεση προϋποθέτει την ειλικρινή μετάνοια μπροστά στον εξομολόγον ο οποίος ενεργεί στον όνομα του Χριστού.
Ο Κύριος μετά τη Ανάσταση Του θέλησενα οργανώσει την Εκκλησία Του που συνεχίζει το έργο της σωτηρίας των ψυχών. Έτσι έπρεπε να πάρουν ανάλογες εξουσίες και δυνάμεις οι Απόστολοι και οι διάδοχοι Του. Κατα την μέρα της αναστάσεως παρουσιάζοται ο Διδάσκαλος στους φοβισμένουε Μαθητές Του και τους λέει:" Ειρήνη υμήν...Καθώς απέσταλκε με ο Πατήρ,καγώ πέμπω υμάς. Και τούτον είπων ενεφύσησε και λέγει αυτοίς "λάβετε Πνεύμα Άγιον". Αν τίνων αφήτε τας αμαρτίας, αφίενται αυτοίς ,αν τινών κρατήτε, κεκράτηνται". Ο Κύριος με την άπειρη αγάπη Του αναλαμβάνει την ευθύνη των αμαρτιών μας ενώπιον της Θείας Δικαιοσύνης.
Βέβαια είναι λογικό να υπάρχουν εμπόδια στον δρόμο της μετάνοιας. Ο σατανάς έχει κάθε λόγο να τα δημιουργεί. Ένα είναι το παρελθόν. Δυσκολευόμαστε συνήθως να απαλλαγούμε από τον εφιάλτη του παρελθόντος. Άλλο εμπόδιο είναι η αυτοπεποίθηση ότι "πάμε καλά", μάλιστα πολύ καλά. Αλλά και η διαρκής λύπη και οι στεναγμοί για την αμαρτωλή ζωή μας είναι παγίδα.
Ο Θεός ως Αγαθός που είναι, βγάζει αγαθά αποτελέσματα και από τα πικρά γεγονότα. Η έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό μας είναι κάτι βασικό για την συγχώρηση. Αλλά υπάρχουν ψυχές που από μεγάλη δειλία κλονίζονται στην εμπιστοσύνη τους προς τον Θεό. Διαρκώς ζούν έναν εφιάλτη, αν και έχουν εξομολογηθεί, μένουν ασυγχώρητοι. Ο Θεός όταν συγχωρεί, σβήνει όσα ήσαν γραμμένα στο παθητικό μας. Δεν επανέρχεται σε εξοφλημένα χεωστικά γραμμάτια. Ούτε μας θυμίζει συγχωρημένα αμαρτήματα. Επίσης εμπόδιο σοβαρό είναι η ντροπή. Σας αναφέρων ένα πατερικό ανέκδοτο:
Μια μέρα της Μ. Σαρακοστής, πολλοί πιστοί περιμένουν σειρά για να εξομολόγηθούν.
Ο Πνευματικός βλέπει τον διάβολο να τρέχει ανήσυχος ανάμεσα στους πιστούς και κάτι ψιθηρίζει. Τον φωνάζει και τον ρωτά:
- Δεν μου λες, τι κάνεις εκει;
- Να,επιστρέφω το κλεμμένο!
- Ποιό κλεμμένο;
-Κάποτε, πριν από την αμαρτία, είχα αφαιρέσει την ντροπή από αυτούς και τώρα - πριν την εξομολόγηση - τους την επιστρέφω.
Η επιτυχία της εξομολογήσεως εξαρτάται προπαντός από την ειληκρίνειαν, από την σταθερή απόφαση και πρόθεση για μετάνοια. Αυτό δεν εξαρτάται, φυσικά, από την αγιότητα του Πνευματίκου. Γιατί ουσιαστικά και πραγματικά είναι ο ίδιος ο Χριστός που συγχωρεί με τον Πνευματικό ως μέσον. Οφείλουμε επιπλεόν να γνωρίζουμε ότι ο πραγματικός οδηγός των ψυχών είναι το Άγιο Πνεύμα.
Για να επανέλουμε: Η μετάνοια αποτελεί μίαν ανάγκη. Λένε οι Πατέρες:" Όποιος ξεσκεπάζει τις αμαρτίες του, τις ξεσκεπάζει ο Κύριος με το τίμιο Αίμα Του.!
Οφείλει ο κάθε χριστιανός να κάνει καλή επιλογή του Πνευματικού, όπως συμβαίνει και στις περιπτώσεις που ψάχνουμε έναν καλό γιατρό για την σωματικήν υγεία μας. Ο χριστιανός που δεν έχει ακόμη στην ζωή του εξομολογηθεί, θα κάνει γενική εξομολόγηση. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη εξομολόγηση θα έχει ως όλο το παρελθόν με τ'αμαρτήματα του. Σ'αυτήν την γενική εξομολόγηση θα συμπεριληφθούν οι αμαρτίες της παιδικής ηλικίας, κατά την οποία το παιδί καταλαβαίνει τι κάνει. Σ'αυτές τις περιπτώσεις ο Πνευματικός θα δείξει συγκατάβασιν.
H εξομολόγηση πρέπει να γίνεται κατόπιν προετοιμασίας και προσευχής. Το λέμε αυτό γιατί υπάρχουν χριστιανοί που μεταβάλουν την εξομολόγηση σε ευσεβή...φλυαρίαν. Άλλο εξομολόγηση και 'αλλο να ζητηθεί μια συμβουλή και οδηγία, που δεν έχουν σχέση με το Μυστήριο. Το Μυστήριο αυτό είναι το αντίδοτο κατά του θανατηφόρου δηλητηρίου κατά της αμαρτίας. Είναι η δεύτερη κολυμβήθρα που απ'αυτήν ο αμαρτωλός βγαίνει λουσμένος και ολοκάθαρος! Είναι το σωτήριο μέσον που επαναφέρει το άσωτο παιδί στο πατρικό σπίτι.
Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μας, ας κρατήσουμε στον νού και στην καρδιά μας την ακόλουθη φράση:" Ο Θεός μισεί την αμαρτία, αλλ'αγαπά τον αμαρτωλό". Αυτόν έχοντας πάντα κατα νούν, ας οδηγούμε σταθερά τα βήματα μας ενώπιον του Πνευματικού, για να καθαρίσουμε την ψυχή μας από τους ρύπους της αμαρτίας.
(Από το βιβλιό του Μανώλη μελινού
"Ο Γέροντας Νεκτάριος)
Πηγή:gmiliotis.blogspot.gr
Η πλήρης έννοια της Μετάνοιας είναι η συντριβή της ψυχής για τα αμαρτήματα. Είναι ξύπνημα από το ηθικό λήθαργον. Ο αμαρτωλός ζητά την λύτρωση του από τον πνευματικό θάνατο. Μετάνοια δεν είναι μόνο μεταμέλεια. Είναι πόθος λαχτάρα για τον καλό δρόμο.
Μα τι είναι αμαρτία για την οποία πολύς λόγος γίνεται; Α! το πιο φρικτό πράγμα που υπάρχει πάνω στη γήν. Είναι πνευματικά μεγάλο πράγμα η ζωή μετά την πτώση και τις θλιβερές της συνέπειες. Αλλά ο Θεός βρήκε την λύση. Έτσι με το Τίμιο Αίμα του Λυτρωτού μας ανοίγει τρεχούμενος λογαριασμός! Τώρα μπορούμε να βρούμε την κάθαρση από αυτό το δράμα. Την λύση με τα Μυστήρια της Μετάνοιας και της Θείας Ευχαριστίας. Την ριζική θεραπεία.
Η Αγία Γραφή είναι γεμάτη παραδείγματα γύρω από την μετάνοια η οποία αποτελεί το κλειδί του κηρύγματος της Καινής Διαθήκης. Ο Βαπτιστής Ιωάννης αρχίζει το κήρυγμα του καλώντας τα πλήθη να μετανοήσουν. Ο πρώτος λόγος του Κυρίου στο δημόσιο έργο Του είναι το "Μετανοείτε". Με το Μυστήριο της μετάνοιας βρήκε ο Κύριος και μας έδειξε το συντομότερο μονοπάτι που μας ενώνει με την Βασιλεία Του. Συγχώρηση των αμαρτιών που έχουν διαπραχθεί μετά το Βαπτισμα διά του Πνευματικού. Αυτή η άφεση προϋποθέτει την ειλικρινή μετάνοια μπροστά στον εξομολόγον ο οποίος ενεργεί στον όνομα του Χριστού.
Ο Κύριος μετά τη Ανάσταση Του θέλησενα οργανώσει την Εκκλησία Του που συνεχίζει το έργο της σωτηρίας των ψυχών. Έτσι έπρεπε να πάρουν ανάλογες εξουσίες και δυνάμεις οι Απόστολοι και οι διάδοχοι Του. Κατα την μέρα της αναστάσεως παρουσιάζοται ο Διδάσκαλος στους φοβισμένουε Μαθητές Του και τους λέει:" Ειρήνη υμήν...Καθώς απέσταλκε με ο Πατήρ,καγώ πέμπω υμάς. Και τούτον είπων ενεφύσησε και λέγει αυτοίς "λάβετε Πνεύμα Άγιον". Αν τίνων αφήτε τας αμαρτίας, αφίενται αυτοίς ,αν τινών κρατήτε, κεκράτηνται". Ο Κύριος με την άπειρη αγάπη Του αναλαμβάνει την ευθύνη των αμαρτιών μας ενώπιον της Θείας Δικαιοσύνης.
Βέβαια είναι λογικό να υπάρχουν εμπόδια στον δρόμο της μετάνοιας. Ο σατανάς έχει κάθε λόγο να τα δημιουργεί. Ένα είναι το παρελθόν. Δυσκολευόμαστε συνήθως να απαλλαγούμε από τον εφιάλτη του παρελθόντος. Άλλο εμπόδιο είναι η αυτοπεποίθηση ότι "πάμε καλά", μάλιστα πολύ καλά. Αλλά και η διαρκής λύπη και οι στεναγμοί για την αμαρτωλή ζωή μας είναι παγίδα.
Ο Θεός ως Αγαθός που είναι, βγάζει αγαθά αποτελέσματα και από τα πικρά γεγονότα. Η έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό μας είναι κάτι βασικό για την συγχώρηση. Αλλά υπάρχουν ψυχές που από μεγάλη δειλία κλονίζονται στην εμπιστοσύνη τους προς τον Θεό. Διαρκώς ζούν έναν εφιάλτη, αν και έχουν εξομολογηθεί, μένουν ασυγχώρητοι. Ο Θεός όταν συγχωρεί, σβήνει όσα ήσαν γραμμένα στο παθητικό μας. Δεν επανέρχεται σε εξοφλημένα χεωστικά γραμμάτια. Ούτε μας θυμίζει συγχωρημένα αμαρτήματα. Επίσης εμπόδιο σοβαρό είναι η ντροπή. Σας αναφέρων ένα πατερικό ανέκδοτο:
Μια μέρα της Μ. Σαρακοστής, πολλοί πιστοί περιμένουν σειρά για να εξομολόγηθούν.
Ο Πνευματικός βλέπει τον διάβολο να τρέχει ανήσυχος ανάμεσα στους πιστούς και κάτι ψιθηρίζει. Τον φωνάζει και τον ρωτά:
- Δεν μου λες, τι κάνεις εκει;
- Να,επιστρέφω το κλεμμένο!
- Ποιό κλεμμένο;
-Κάποτε, πριν από την αμαρτία, είχα αφαιρέσει την ντροπή από αυτούς και τώρα - πριν την εξομολόγηση - τους την επιστρέφω.
Η επιτυχία της εξομολογήσεως εξαρτάται προπαντός από την ειληκρίνειαν, από την σταθερή απόφαση και πρόθεση για μετάνοια. Αυτό δεν εξαρτάται, φυσικά, από την αγιότητα του Πνευματίκου. Γιατί ουσιαστικά και πραγματικά είναι ο ίδιος ο Χριστός που συγχωρεί με τον Πνευματικό ως μέσον. Οφείλουμε επιπλεόν να γνωρίζουμε ότι ο πραγματικός οδηγός των ψυχών είναι το Άγιο Πνεύμα.
Για να επανέλουμε: Η μετάνοια αποτελεί μίαν ανάγκη. Λένε οι Πατέρες:" Όποιος ξεσκεπάζει τις αμαρτίες του, τις ξεσκεπάζει ο Κύριος με το τίμιο Αίμα Του.!
Οφείλει ο κάθε χριστιανός να κάνει καλή επιλογή του Πνευματικού, όπως συμβαίνει και στις περιπτώσεις που ψάχνουμε έναν καλό γιατρό για την σωματικήν υγεία μας. Ο χριστιανός που δεν έχει ακόμη στην ζωή του εξομολογηθεί, θα κάνει γενική εξομολόγηση. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη εξομολόγηση θα έχει ως όλο το παρελθόν με τ'αμαρτήματα του. Σ'αυτήν την γενική εξομολόγηση θα συμπεριληφθούν οι αμαρτίες της παιδικής ηλικίας, κατά την οποία το παιδί καταλαβαίνει τι κάνει. Σ'αυτές τις περιπτώσεις ο Πνευματικός θα δείξει συγκατάβασιν.
H εξομολόγηση πρέπει να γίνεται κατόπιν προετοιμασίας και προσευχής. Το λέμε αυτό γιατί υπάρχουν χριστιανοί που μεταβάλουν την εξομολόγηση σε ευσεβή...φλυαρίαν. Άλλο εξομολόγηση και 'αλλο να ζητηθεί μια συμβουλή και οδηγία, που δεν έχουν σχέση με το Μυστήριο. Το Μυστήριο αυτό είναι το αντίδοτο κατά του θανατηφόρου δηλητηρίου κατά της αμαρτίας. Είναι η δεύτερη κολυμβήθρα που απ'αυτήν ο αμαρτωλός βγαίνει λουσμένος και ολοκάθαρος! Είναι το σωτήριο μέσον που επαναφέρει το άσωτο παιδί στο πατρικό σπίτι.
Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μας, ας κρατήσουμε στον νού και στην καρδιά μας την ακόλουθη φράση:" Ο Θεός μισεί την αμαρτία, αλλ'αγαπά τον αμαρτωλό". Αυτόν έχοντας πάντα κατα νούν, ας οδηγούμε σταθερά τα βήματα μας ενώπιον του Πνευματικού, για να καθαρίσουμε την ψυχή μας από τους ρύπους της αμαρτίας.
(Από το βιβλιό του Μανώλη μελινού
"Ο Γέροντας Νεκτάριος)
Πηγή:gmiliotis.blogspot.gr
ΕτικέτεςΓέρων Νεκτάριος Καμάριζας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!