Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012
Print PDF
-Πάτερ, πειράζει πού έρχομαι καθυστερημένα τήν Κυριακή στήν Εκκλησία;
-Τό ότι πηγαίνεις στήν Εκκλησία έστω καί καθυστερημένα είναι παρήγορο γιά τήν ψυχή σου αλλά είναι αρκετό; Τί θέλω νά πώ, όταν σέ καλέσει τό αφεντικό σου σέ γεύμα καί σού έχει υποσχεθεί ότι τό τραπέζι θά έχει τά καλύτερα φαγητά από τόν καλύτερο μάγειρα, εσύ θά πήγαινες στό επιδόρπιο, τήν ώρα πού θά σερβιριζόταν τό γλυκό ή θά πήγαινες από νωρίς πρίν αρχίσει τό γεύμα; Δέν θά ήταν κατ’ αρχήν προσβολή πρός τό αφεντικό σου τό ότι άργησες;
Αλλά δέν θά ήταν καί κρίμα, όλα αυτά τά φαγητά πού ετοίμασαν καί γιά σένα νά μήν τά γευτείς καί νά αρκεστείς στό επιδόρπιο;
Έτσι λοιπόν έχει τό θέμα καί εδώ. Μάς καλεί ο Χριστός στήν κοινή τράπεζα, στήν τράπεζα πού προσφέρεται όχι κάποιο εύγευστο φαγητό αλλά τό ίδιο τό Σώμα καί τό Αίμα τού Κυρίου. Μάς καλεί ο Χριστός γιά νά γευματίσουμε μαζί του τρώγοντας όμως τόν Ίδιο.
-Δηλαδή στήν Θεία Λειτουργία γευόμενος τόν Χριστό κοινωνώ μόνο μαζί Του; Τό Μυστήριο αφορά μόνο τήν προσωπική μου σχέση μέ τόν Χριστό; Ποιά η θέση τών συνανθρώπων μου στό Μυστήριο της Θείας Λειτουργίας;
-Η Θεία Λειτουργία έχει μία Οικουμενική διάσταση, δηλαδή προσευχόμαστε υπέρ τού σύμπαντος κόσμου, υπέρ τών αρχών, υπέρ ζώντων καί κεκοιμημένων, υπέρ ευκρασίας αέρων… κανείς καί τίποτε δέν μένει έξω από τό Μυστήριο.
Πρέπει νά αναφέρουμε ότι στό ίδιο Άγιο Ποτήριο από τό οποίο κοινωνούμε τό Σώμα καί τό Αίμα τού Χριστού, ο Ιερέας συστέλλει (τοποθετεί) καί όλες τίς «μερίδες» τών ζώντων καί κεκοιμημένων πού έχουν μνημονευθεί κατά τήν διάρκεια τής προετοιμασίας (Πρόθεση). Έτσι λοιπόν μέσα στό Άγιο Ποτήριο τελείται η μυστηριακή ένωση τού Σώματος τού Χριστού, πού είναι η Εκκλησία, ενώνονται δηλαδή οι πιστοί μέ τόν Χριστό αλλά καί μεταξύ τους.
Η Θεία Λειτουργία είναι μία «βιωματική ανάμνηση» τού λυτρωτικού έργου τού Χριστού τό οποίο είναι Οικουμενικό, απευθύνεται δηλαδή σέ κάθε άνθρωπο, όλων τών εποχών χωρίς όρια καί φραγμούς.
Άλλωστε ο ίδιος ο Χριστός έθεσε ως προϋπόθεση στό Μυστήριο τήν πρός αλλήλους σύν-χώρεση καί αγάπη. Βεβαίως όπως είπαμε παραπάνω η ένωσή μας μέ τόν Χριστό καί τούς άλλους διά τού Μυστηρίου τής Θείας Λειτουργίας υπερβαίνει τήν ανθρώπινη λογική η οποία αδυνατεί νά εξηγήσει τά Θεία Μυστήρια καί μάς εισαγάγει στήν σφαίρα τού προσωπικού βιώματος, ενός βιώματος πού ποικίλει βεβαίως σέ κάθε άνθρωπο, ανάλογα μέ τήν δική του προσωπική πνευματική κατάσταση.
Γι’αυτό δέν είναι καί τυχαίο πού γράφτηκε τό εξής όμορφο κείμενο, πού εξηγεί τό αδιέξοδό της λογικής μπροστά στήν Ένωση όλης της Κτίσης μέ τόν Χριστό.
Πώς χωρούν οι χριστιανοί μές στό ποτήρι,
τ’ Αχωρήτου, δέ χωρά αυτό στό νού τους!
Αδιαίρετη Τριάδα προσκυνούντες,
οι γνωστοί μέ τούς αγνώστους γίνοντ’ ένα.
Ένα Σώμα τούς ενώνει σ’ ένα σώμα,
μιά καρδιά καί μιά ψυχή σ’ ένα ποτήρι,
ίδιο αίμα, ίδια σάρκα σ’ ένα γεύμα,
μές στό Πνεύμα τού Θεού Χριστοποιούνται.
Πώς συμβαίνει, όταν ανοίγουνε τό στόμα,
μύρια πρόσωπα σέ μιά μπουκιά νά τρώνε
καί νά τρώγονται ο ένας μέ τόν άλλο,
τή μερίδα τού Χριστού σάν κοινωνούνε!
Αδιαίρετη Μυριάδα ο Χριστός μας,
γιατί ζεί μέσα στήν ύπαρξη μυριάδων.
Η λαβίδα κουβαλά Χριστό κι ανθρώπους
πού γνωρίζουνε πώς έγιναν Μονάδα
πλουτισμένη σέ μυριάδες υποστάσεις,
πού γνωρίζουνε πώς ζούν στόν ίδιο χώρο
ενωμένοι όλοι μαζί πώς συν-χωρούνε.
Θεανθρώπινη γι’ αυτό η Κοινωνία
κι όσοι τρών ψυχή καί σώμα τού πλησίον
δέν τόν βλάπτουνε καί δέν τόν εξοντώνουν,
γιατ’ η Αγάπη στό ποτήρι τ’ Αχωρήτου
καταπάτησε τό θάνατο γιά πάντα.
Πώς χωρούν οι χριστιανοί μές στό ποτήρι
τ’ Αχωρήτου, δέ χωρά αυτό στό νού τους!
Πηγή: pragmatikoixristianoi
-Τό ότι πηγαίνεις στήν Εκκλησία έστω καί καθυστερημένα είναι παρήγορο γιά τήν ψυχή σου αλλά είναι αρκετό; Τί θέλω νά πώ, όταν σέ καλέσει τό αφεντικό σου σέ γεύμα καί σού έχει υποσχεθεί ότι τό τραπέζι θά έχει τά καλύτερα φαγητά από τόν καλύτερο μάγειρα, εσύ θά πήγαινες στό επιδόρπιο, τήν ώρα πού θά σερβιριζόταν τό γλυκό ή θά πήγαινες από νωρίς πρίν αρχίσει τό γεύμα; Δέν θά ήταν κατ’ αρχήν προσβολή πρός τό αφεντικό σου τό ότι άργησες;
Αλλά δέν θά ήταν καί κρίμα, όλα αυτά τά φαγητά πού ετοίμασαν καί γιά σένα νά μήν τά γευτείς καί νά αρκεστείς στό επιδόρπιο;
Έτσι λοιπόν έχει τό θέμα καί εδώ. Μάς καλεί ο Χριστός στήν κοινή τράπεζα, στήν τράπεζα πού προσφέρεται όχι κάποιο εύγευστο φαγητό αλλά τό ίδιο τό Σώμα καί τό Αίμα τού Κυρίου. Μάς καλεί ο Χριστός γιά νά γευματίσουμε μαζί του τρώγοντας όμως τόν Ίδιο.
-Δηλαδή στήν Θεία Λειτουργία γευόμενος τόν Χριστό κοινωνώ μόνο μαζί Του; Τό Μυστήριο αφορά μόνο τήν προσωπική μου σχέση μέ τόν Χριστό; Ποιά η θέση τών συνανθρώπων μου στό Μυστήριο της Θείας Λειτουργίας;
-Η Θεία Λειτουργία έχει μία Οικουμενική διάσταση, δηλαδή προσευχόμαστε υπέρ τού σύμπαντος κόσμου, υπέρ τών αρχών, υπέρ ζώντων καί κεκοιμημένων, υπέρ ευκρασίας αέρων… κανείς καί τίποτε δέν μένει έξω από τό Μυστήριο.
Πρέπει νά αναφέρουμε ότι στό ίδιο Άγιο Ποτήριο από τό οποίο κοινωνούμε τό Σώμα καί τό Αίμα τού Χριστού, ο Ιερέας συστέλλει (τοποθετεί) καί όλες τίς «μερίδες» τών ζώντων καί κεκοιμημένων πού έχουν μνημονευθεί κατά τήν διάρκεια τής προετοιμασίας (Πρόθεση). Έτσι λοιπόν μέσα στό Άγιο Ποτήριο τελείται η μυστηριακή ένωση τού Σώματος τού Χριστού, πού είναι η Εκκλησία, ενώνονται δηλαδή οι πιστοί μέ τόν Χριστό αλλά καί μεταξύ τους.
Η Θεία Λειτουργία είναι μία «βιωματική ανάμνηση» τού λυτρωτικού έργου τού Χριστού τό οποίο είναι Οικουμενικό, απευθύνεται δηλαδή σέ κάθε άνθρωπο, όλων τών εποχών χωρίς όρια καί φραγμούς.
Άλλωστε ο ίδιος ο Χριστός έθεσε ως προϋπόθεση στό Μυστήριο τήν πρός αλλήλους σύν-χώρεση καί αγάπη. Βεβαίως όπως είπαμε παραπάνω η ένωσή μας μέ τόν Χριστό καί τούς άλλους διά τού Μυστηρίου τής Θείας Λειτουργίας υπερβαίνει τήν ανθρώπινη λογική η οποία αδυνατεί νά εξηγήσει τά Θεία Μυστήρια καί μάς εισαγάγει στήν σφαίρα τού προσωπικού βιώματος, ενός βιώματος πού ποικίλει βεβαίως σέ κάθε άνθρωπο, ανάλογα μέ τήν δική του προσωπική πνευματική κατάσταση.
Γι’αυτό δέν είναι καί τυχαίο πού γράφτηκε τό εξής όμορφο κείμενο, πού εξηγεί τό αδιέξοδό της λογικής μπροστά στήν Ένωση όλης της Κτίσης μέ τόν Χριστό.
Πώς χωρούν οι χριστιανοί μές στό ποτήρι,
τ’ Αχωρήτου, δέ χωρά αυτό στό νού τους!
Αδιαίρετη Τριάδα προσκυνούντες,
οι γνωστοί μέ τούς αγνώστους γίνοντ’ ένα.
Ένα Σώμα τούς ενώνει σ’ ένα σώμα,
μιά καρδιά καί μιά ψυχή σ’ ένα ποτήρι,
ίδιο αίμα, ίδια σάρκα σ’ ένα γεύμα,
μές στό Πνεύμα τού Θεού Χριστοποιούνται.
Πώς συμβαίνει, όταν ανοίγουνε τό στόμα,
μύρια πρόσωπα σέ μιά μπουκιά νά τρώνε
καί νά τρώγονται ο ένας μέ τόν άλλο,
τή μερίδα τού Χριστού σάν κοινωνούνε!
Αδιαίρετη Μυριάδα ο Χριστός μας,
γιατί ζεί μέσα στήν ύπαρξη μυριάδων.
Η λαβίδα κουβαλά Χριστό κι ανθρώπους
πού γνωρίζουνε πώς έγιναν Μονάδα
πλουτισμένη σέ μυριάδες υποστάσεις,
πού γνωρίζουνε πώς ζούν στόν ίδιο χώρο
ενωμένοι όλοι μαζί πώς συν-χωρούνε.
Θεανθρώπινη γι’ αυτό η Κοινωνία
κι όσοι τρών ψυχή καί σώμα τού πλησίον
δέν τόν βλάπτουνε καί δέν τόν εξοντώνουν,
γιατ’ η Αγάπη στό ποτήρι τ’ Αχωρήτου
καταπάτησε τό θάνατο γιά πάντα.
Πώς χωρούν οι χριστιανοί μές στό ποτήρι
τ’ Αχωρήτου, δέ χωρά αυτό στό νού τους!
Πηγή: pragmatikoixristianoi
ΕτικέτεςΕκκλησιασμός,Θεία Κοινωνία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!