Τα πρώτα βήματα του Χριστού

Η εικόνα βρίσκεται στην Ιερά Μονή Αββά Γερασίμου του Ιορδανίτου κοντά στην Ιεριχώ.
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012


Τα θαύματα τα κάνει ο Θεός διαμέσου των Αγίων ανθρώπων
Κανένας Άγιος δεν απέδωσε κανένα θαύμα στον εαυτό του, αλλά στο Θεό που βρισκόταν εντός του. Σε τούτο βρίσκεται η διαφορά ανάμεσα στους θαυματουργούς Αγίους των Χριστιανών και
τους π.χ. ινδουιστές γιόγκα. Γιατί, τα δήθεν θαύματα που εκείνοι επιτελούν, τα αποδίδουν στον εαυτό τους και επιζητούν την προσωπική τους δόξα ενώ οι Άγιοι απέδιδαν όλα τα μεγάλα έργα τους
στον ύψιστο Θεό που ενοικούσε μέσα τους.
Στις Πράξεις των Αποστόλων σκιαγραφείται η αντιπαράθεση ανάμεσα στον Πέτρο και τον Σίμωνα τον Μάγο που θέλει να γίνει θαυματοποιός
προς ίδιον όφελος και δόξα ενώ ο Απόστολος όλα όσα επιτελεί τα πράττει προς δόξαν Θεού και αποδίδει τα πάντα στο Θεό και όχι στον εαυτό του.
Όσο μεγαλύτερα έργα έκανε κάποιος Άγιος, τόσο περισσότερο γινόταν ταπεινός και πράος έναντι του Θεού, γνωρίζοντας ότι δεν είναι αυτός που επιτελεί τα έργα, αλλά ο Θεός που κατοικεί εντός
του. Ένοιωθε ότι ο Θεός είναι μέσα του το υποκείμενο και ο ίδιος είναι το εργαλείο του Θεού, το εγχειρίδιο του φοβερού και παντοδυνάμου Πλάστου του. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον Απ.
Παύλο: «δυνάμεις τε ου τας τυχούσας εποίει ο Θεός δια των χειρών Παύλου…»(Πρ.19,11). Ακόμη και τα μαντήλια με τα οποία σκούπιζε τον ιδρώτα του, τοποθετούνταν πάνω στους ασθενείς και
τους θεράπευαν. Όμως, αυτός ο ίδιος ο Παύλος ονομάζει τον εαυτό του ως τον αμαρτωλότερο των αμαρτωλών.
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όλα τα θαύματα που επιτελεί ο άνθρωπος του Θεού, αποδίδονται στο Θεό και όχι στον ίδιο. Ακόμα και στις μέρες μας επιτελούνται αναρίθμητα θαύματα, και εμείς όπως
κάποτε και οι Απόστολοι, τα αποδίδουμε στο Θεό και όχι στους ανθρώπους. Εδώ βρίσκεται η παγίδα στην οποία πέφτουν οι αιρετικοί οι οποίοι απορρίπτουν τα θαύματα. Δεν μπορούν να
πιστέψουν πως ο άνθρωπος μπορεί να κάνει θαύματα, όπως π.χ. με την προσευχή να θεραπεύσει ασθενείς, να φέρει τη βροχή ή να αποτρέψει μια επικείμενη συμφορά. Ούτε και εμείς πιστεύουμε
πως ο άνθρωπος, όπως είναι, μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο, πιστεύουμε όμως ότι μπορεί να το κάνει ο παντοδύναμος Θεός μέσω του ανθρώπου. Οι αιρετικοί όμως, δεν μπορούν να συλλάβουν αυτό
που στο Ευαγγέλιο είναι το πιο ουσιαστικό, ότι δηλαδή ο Θεός μπορεί να ενοικήσει μέσα στον άνθρωπο και να ενεργεί ως υποκείμενο εντός του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος μπορεί τα πάντα, αρκεί μέσα του να ενεργεί η Χάρις του Παναγίου Πνεύματος. Ο ίδιος ο Κύριος μας λέγει:«Τα αδύνατα παρά ανθρώποις, δυνατά παρά τω Θεώ εστίν» (Λκ.18,27)
Κανένας Άγιος δεν απέδωσε κανένα θαύμα στον εαυτό του, αλλά στο Θεό που βρισκόταν εντός του. Σε τούτο βρίσκεται η διαφορά ανάμεσα στους θαυματουργούς Αγίους των Χριστιανών και
τους π.χ. ινδουιστές γιόγκα. Γιατί, τα δήθεν θαύματα που εκείνοι επιτελούν, τα αποδίδουν στον εαυτό τους και επιζητούν την προσωπική τους δόξα ενώ οι Άγιοι απέδιδαν όλα τα μεγάλα έργα τους
στον ύψιστο Θεό που ενοικούσε μέσα τους.
Στις Πράξεις των Αποστόλων σκιαγραφείται η αντιπαράθεση ανάμεσα στον Πέτρο και τον Σίμωνα τον Μάγο που θέλει να γίνει θαυματοποιός
προς ίδιον όφελος και δόξα ενώ ο Απόστολος όλα όσα επιτελεί τα πράττει προς δόξαν Θεού και αποδίδει τα πάντα στο Θεό και όχι στον εαυτό του.
Όσο μεγαλύτερα έργα έκανε κάποιος Άγιος, τόσο περισσότερο γινόταν ταπεινός και πράος έναντι του Θεού, γνωρίζοντας ότι δεν είναι αυτός που επιτελεί τα έργα, αλλά ο Θεός που κατοικεί εντός
του. Ένοιωθε ότι ο Θεός είναι μέσα του το υποκείμενο και ο ίδιος είναι το εργαλείο του Θεού, το εγχειρίδιο του φοβερού και παντοδυνάμου Πλάστου του. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον Απ.
Παύλο: «δυνάμεις τε ου τας τυχούσας εποίει ο Θεός δια των χειρών Παύλου…»(Πρ.19,11). Ακόμη και τα μαντήλια με τα οποία σκούπιζε τον ιδρώτα του, τοποθετούνταν πάνω στους ασθενείς και
τους θεράπευαν. Όμως, αυτός ο ίδιος ο Παύλος ονομάζει τον εαυτό του ως τον αμαρτωλότερο των αμαρτωλών.
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όλα τα θαύματα που επιτελεί ο άνθρωπος του Θεού, αποδίδονται στο Θεό και όχι στον ίδιο. Ακόμα και στις μέρες μας επιτελούνται αναρίθμητα θαύματα, και εμείς όπως
κάποτε και οι Απόστολοι, τα αποδίδουμε στο Θεό και όχι στους ανθρώπους. Εδώ βρίσκεται η παγίδα στην οποία πέφτουν οι αιρετικοί οι οποίοι απορρίπτουν τα θαύματα. Δεν μπορούν να
πιστέψουν πως ο άνθρωπος μπορεί να κάνει θαύματα, όπως π.χ. με την προσευχή να θεραπεύσει ασθενείς, να φέρει τη βροχή ή να αποτρέψει μια επικείμενη συμφορά. Ούτε και εμείς πιστεύουμε
πως ο άνθρωπος, όπως είναι, μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο, πιστεύουμε όμως ότι μπορεί να το κάνει ο παντοδύναμος Θεός μέσω του ανθρώπου. Οι αιρετικοί όμως, δεν μπορούν να συλλάβουν αυτό
που στο Ευαγγέλιο είναι το πιο ουσιαστικό, ότι δηλαδή ο Θεός μπορεί να ενοικήσει μέσα στον άνθρωπο και να ενεργεί ως υποκείμενο εντός του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος μπορεί τα πάντα, αρκεί μέσα του να ενεργεί η Χάρις του Παναγίου Πνεύματος. Ο ίδιος ο Κύριος μας λέγει:«Τα αδύνατα παρά ανθρώποις, δυνατά παρά τω Θεώ εστίν» (Λκ.18,27)
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
ΕτικέτεςΘαύματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..

Χαῖρε, Ξύλον μακάριον.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας! Θα δημοσιευτούν ύστερα απ' την αναθεώρηση!