Τα πρώτα βήματα του Χριστού
Κατηγορίες
- 'Αγγελοι
- “Διακαινήσιμος” ἑβδομάδα
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Αγία Ζωνη
- Αγία Τριάδα
- Αγιασμός
- Άγιο Πάσχα
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιο Φως
- Άγιοι
- Άγιοι Προστάτες
- Άγιον Όρος
- Αγιορειτικές πρακτικές ιατρικές συνταγές
- Άγιος Βαλεντίνος
- Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος
- Άγιος Παναγής Μπασιάς
- Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
- Άγιος Χαράλαμπος
- Άγχος
- Ακολουθίες-Ώρες
- Αμαρτία
- Αμήν
- Ανάδοχοι
- Ανακοινώσεις
- Ανταγωνισμός
- Αντίδωρο
- Απελπισία
- Απόκριες
- Απολυτίκια (Video)
- Απορίες
- Αποφθέγματα
- Αρετή
- Αρραβώνας
- Ασθένειες
- Αυτογνωσία
- Αυτοθυσία
- Αυτοκτονία
- Βάπτιση
- Βασκανία-Ξεμάτιασμα
- Βίοι Αγίων
- Γάμος
- Γέροντας Θαδδαίος
- Γεροντικόν
- Γέρων Νεκτάριος Καμάριζας
- Γέρων Παϊσιος
- Γνωμικά Αγίου Νεκταρίου
- Γονείς
- Γυνή
- Δαιμονισμός.
- Δάκρυ της Παναγίας
- Δάσκαλος
- Δέκα Εντολές
- Δεκαπενταύγουστος
- Δια Χριστόν Σαλοί
- Διαζύγιο
- Διάφορα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Διδαχές
- Δοκιμασίες
- Εαυτός
- Εγωϊσμός
- Ειρήνη
- Ειρωνία
- Εκκλησία
- Εκκλησιασμός
- Εκτρώσεις.
- Ελευθερία
- Ελπίδα
- Εννιάμερα Παναγίας
- Εξομολόγηση
- Εξωσωματική Γονιμοποίηση
- Επιστολές Αγίου Νεκταρίου
- Εργασία
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Ευχή
- Η Συντέλεια του Κόσμου
- Θαύματα
- Θαύματα Αγίου Νεκταρίου
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Χάρις
- Θεολογικά
- Θεός
- Θεοφάνεια
- Θλίψη
- Θυμός
- Ι.Μ.Ζωοδόχου Πηγής Ανθοχωρίου Μετσόβου
- Ιερές Εικόνες
- Ἱερεύς
- Ιεροί Κανόνες
- Ισότητα
- Ιστορικά
- Καμπάνα
- Καντήλι...
- Κάπνισμα
- Κάρτα του Πολίτη
- Καταβασίες Χριστουγέννων
- Κατάθλιψη
- Κατάκριση
- Καταλαλιά
- Κατηχητικό
- Κεκοιμημένοι
- Κλίμαξ
- Κόλλυβα
- Κολλυβάδες
- Κομποσκοίνι
- Κυριακή
- Κυριακή Βαϊων
- Κυριακή του Θωμά
- Λειτουργίες
- Λειτουργίες Μεγάλης Εβδομάδας
- Λεχώνες
- Λιβάνι
- Λογισμοί
- Μαγεία
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεσοπεντηκοστή
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μεταμόσχευση
- Μετάνοια
- Μοναχισμός
- Μυστήρια
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νέα Τάξη Πραγμάτων
- Νηστεία
- Νηστίσιμα Γλυκά
- Νηστίσιμα Φαγητά
- Ο Αόρατος Πόλεμος
- Ο Ιησούς Χριστός
- Οικογένεια
- Οικουμενισμός
- Ομιλίες
- Ονειρα
- Ορθοδοξία
- Ορθόδοξος Ναός
- Όρθος
- Παιδιά
- Παναγία
- Παρακλητικοί Κανόνες
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πάχος
- Πεθερικά
- Πειρασμοί και Πάθη
- Πένθος
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πλάνη
- Πνευματικός αγώνας
- Ποιήματα
- Πολιτικός Γάμος
- Πονηρός
- Πόνος
- Πραγματικές Ιστορίες
- Προβληματισμοί
- Προηγιασμένες Λειτουργίες
- Προσευχές
- Προφητείες...
- Προφήτης Ηλίας
- Πρωτοχρονιά
- Σάββατο Λαζάρου
- Σαρκικές Επαφές
- Σοφία
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Συμβουλές
- Συνταγές (Μοναστηριακές)
- Σφράγισμα
- Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα και τα πάθη αυτών
- Τα ηλεκτρονικά βιβλία μας
- Ταινίες
- Τάματα
- Ταπείνωση
- Τελώνια
- Το Κερί.
- Τριώδιο
- Τσικνοπέμπτη
- Υγεία
- Υπακοή
- Υπερηφάνεια
- Υποκρισία
- Υπομονή
- Ύψωση Τίμιου Σταυρού
- Φανουρόπιτα
- Φιλία
- Φιλοκαλιά Ιερών Νηπτικών
- Φοβίες
- Φωτογραφίες
- Χαιρειτισμοί
- Χερουβικός Ύμνος
- Χριστιανικά Σύμβολα
- Χριστιανός
- Χριστούγεννα
- Ψαλμοί
- Ψέματα
- Ψυχή
- Ψυχοσάββατα
- Ωφέλιμα
- Internet
Βασιλική. Από το Blogger.
Καλώς Ήρθατε στο ιστολόγιο μας. Η προσπάθειά μας είναι μόνο προς Δόξαν Θεού..
Τετάρτη 23 Μαΐου 2012
Print PDF
Ό
Θεοφύλακτος λέει τα έξης για την ασφάλεια πού προέρχεται από την πίστη: «Και ή πίστη αυτή καθεαυτή είναι φραγμός, πού δεν επιτρέπει να εισέλθουν στον νου αμαρτωλοί λογισμοί».
Ό Χρυσόστομος ονομάζει την πίστη άγκυρα της χειμαζόμενης ανθρώπινης ψυχής και γαλήνιο λιμάνι της ανθρωπότητας.
Και τονίζει: «Είναι ιερή άγκυρα πού πάντοτε συγκρατεί σταθερή τη διάνοια αυτού πού πιστεύει». Και στη συνέχεια: «Αλήθεια! Ποιά λέξη χρησιμοποίησε όταν είπε "έλεγχος μη βλεπομένων"! Διότι ό έλεγχος αναφέρεται σε όσα είναι πολύ δύσκολο να φανερωθούν.
Ή πίστη, επομένως, είναι, λέει, ή φανέρωση των αοράτων, και πληροφορεί όσους προσβλέπουν σ' αυτήν για όσα δεν βλέπονται. Ή πίστη λοιπόν παρέχει την ίδια πληροφορία γι' αυτά πού είναι αόρατα, όπως ακριβώς θα συνέβαινε και αν αυτά ήταν ορατά. Επειδή τα έλπιζόμενα θεωρούνται συχνά και ανυπόστατα, ή πίστη προσδίδει σε αυτά θεμέλιο' ή, καλύτερα, δεν προσδίδει μόνο, αλλά στην ουσία αποτελεί θεμέλιο αύτη ή ίδια.
Όπως και ή ανάσταση δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή ως αντικειμενικό γεγονός, ή ελπίδα όμως της πίστης της δίνει υπόσταση μέσα στην ψυχή μας. Αυτό σημαίνει: "ύπόστασις πραγμάτων έλπιζομένων"».
Ό Θεοδώρητος τονίζει: «Αυτά πού δεν βλέπονται, γίνονται ορατά με την πίστη, και αυτή ή πίστη γίνεται σε μάς ό οφθαλμός σε όσα ελπίζουμε και φανερώνει ως υπαρκτά αυτά πού δεν έχουν ακόμη πραγματοποιηθεί. Και ενώ οι νεκροί κείτονται μέσα στους τάφους, ή πίστη ήδη προεικονίζει την ανάσταση τους και από τη σκόνη των σωμάτων συνθέτει στη φαντασία μας τη μελλοντική αθανασία».
Ό Γρηγόριος Νύσσης λέει ότι ό Θεός λογαριάζει σαν δικαιοσύνη για τούς ανθρώπους την πίστη και όχι τη γνώση. Γιατί ή μεν γνώση εξαρτάται από την εμπειρία και άφορα αυτούς πού την απέκτησαν. Δεν γίνεται όμως έτσι και με την πίστη των χριστιανών, γιατί αυτή δεν άφορα όσα μπορούν να γίνουν γνωστά αλλά αποτελεί των έλπιζομένων την υπόσταση. Άλλωστε δεν ελπίζει κανείς σε κάτι πού ήδη κατέχει, διότι αφού το έχει δεν το προσδοκά. Αυτό όμως πού ξεφεύγει από τη λογική κατανόηση, μάς το οικειοποιεί ή πίστη, με τη δική της ιδιαίτερη διαβεβαίωση, ή όποια και μάς εγγυάται αυτό πού δεν φαίνεται.
Ό Χρυσόστομος λέει: «Ή πίστη αποτελεί την αρχή της σωτηρίας. Ή πίστη είναι ό καθαρός οφθαλμός με τον όποιο μπορούμε να γνωρίσουμε τον Θεό. Ή πίστη αντιλαμβάνεται τα αόρατα. Ή πίστη είναι αγαθή οδηγός πού σε χειραγωγεί προς την κολυμβήθρα. Πίστη είναι ή διαυγέστατη αντανάκλαση των αοράτων. Πίστη είναι ό ακριβής διδάσκαλος της ομοουσίου Τριάδος».
Ό άγιος Αντώνιος λέει: «Ή πίστη στον Κύριο μας αποτελεί σφραγίδα και τείχος πού μάς παρέχει ασφάλεια» (Μ. Αθανάσιος στον βίο τού Αντωνίου).
Ό δε Ωριγένης σημειώνει: «Πηγή και αρχή κάθε σοφίας, είναι το να πιστέψεις στον Θεό των όλων. Άλλωστε, ποιά άλλη δύναμη ξαναπροσφέρει στην ανθρώπινη φύση την ευτυχία, όπως το κάνει αυτό ή πίστη ή ή μελέτη γι' Αυτόν πού βλέπει τα πάντα και φωτίζει όχι μόνο όσα λέγονται και πράττονται από μάς, αλλά και όσα βρίσκονται ακόμη μέσα στον νου μας;».
Ό Κύριλλος Αλεξανδρείας λέει: «Ή πίστη είναι ή θύρα και ή οδός προς τη ζωή. Είναι ό ανηφορικός δρόμος πού οδηγεί από τη φθορά στην αφθαρσία».
Ό Θεοδώρητος τονίζει: «Αυτά πού δεν βλέπονται, γίνονται ορατά με την πίστη, και αυτή ή πίστη γίνεται σε μάς ό οφθαλμός σε όσα ελπίζουμε και φανερώνει ως υπαρκτά αυτά πού δεν έχουν ακόμη πραγματοποιηθεί. Και ενώ οι νεκροί κείτονται μέσα στους τάφους, ή πίστη ήδη προεικονίζει την ανάσταση τους και από τη σκόνη των σωμάτων συνθέτει στη φαντασία μας τη μελλοντική αθανασία».
Ό Γρηγόριος Νύσσης λέει ότι ό Θεός λογαριάζει σαν δικαιοσύνη για τούς ανθρώπους την πίστη και όχι τη γνώση. Γιατί ή μεν γνώση εξαρτάται από την εμπειρία και άφορα αυτούς πού την απέκτησαν. Δεν γίνεται όμως έτσι και με την πίστη των χριστιανών, γιατί αυτή δεν άφορα όσα μπορούν να γίνουν γνωστά αλλά αποτελεί των έλπιζομένων την υπόσταση. Άλλωστε δεν ελπίζει κανείς σε κάτι πού ήδη κατέχει, διότι αφού το έχει δεν το προσδοκά. Αυτό όμως πού ξεφεύγει από τη λογική κατανόηση, μάς το οικειοποιεί ή πίστη, με τη δική της ιδιαίτερη διαβεβαίωση, ή όποια και μάς εγγυάται αυτό πού δεν φαίνεται.
Ό Χρυσόστομος λέει: «Ή πίστη αποτελεί την αρχή της σωτηρίας. Ή πίστη είναι ό καθαρός οφθαλμός με τον όποιο μπορούμε να γνωρίσουμε τον Θεό. Ή πίστη αντιλαμβάνεται τα αόρατα. Ή πίστη είναι αγαθή οδηγός πού σε χειραγωγεί προς την κολυμβήθρα. Πίστη είναι ή διαυγέστατη αντανάκλαση των αοράτων. Πίστη είναι ό ακριβής διδάσκαλος της ομοουσίου Τριάδος».
Ό άγιος Αντώνιος λέει: «Ή πίστη στον Κύριο μας αποτελεί σφραγίδα και τείχος πού μάς παρέχει ασφάλεια» (Μ. Αθανάσιος στον βίο τού Αντωνίου).
Ό δε Ωριγένης σημειώνει: «Πηγή και αρχή κάθε σοφίας, είναι το να πιστέψεις στον Θεό των όλων. Άλλωστε, ποιά άλλη δύναμη ξαναπροσφέρει στην ανθρώπινη φύση την ευτυχία, όπως το κάνει αυτό ή πίστη ή ή μελέτη γι' Αυτόν πού βλέπει τα πάντα και φωτίζει όχι μόνο όσα λέγονται και πράττονται από μάς, αλλά και όσα βρίσκονται ακόμη μέσα στον νου μας;».
Ό Κύριλλος Αλεξανδρείας λέει: «Ή πίστη είναι ή θύρα και ή οδός προς τη ζωή. Είναι ό ανηφορικός δρόμος πού οδηγεί από τη φθορά στην αφθαρσία».
ΒΙΒΛΙΟΓ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ.
Του Αγίου Νεκταρίου εν Αιγίνης
ΕτικέτεςΆγιος Νεκτάριος